مديريت ICT

کمپانی دل هم روسیه را ترک کرد!

کمپانی دل هم روسیه را ترک کرد!

این شرکت سازنده رایانه که تامین کننده مهم سرورها در روسیه بود، به خیل شرکت‌هایی پیوست که پس از حمله نظامی مسکو به اوکراین، از روسیه خارج شدند.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، سخنگوی شرکت دِل به رویترز گفت: دِل اواسط اوت، تمامی دفاترش در روسیه را تعطیل کرد و به فعالیت‌هایش در این کشور خاتمه داد. این شرکت در فوریه تصمیم گرفت فروش، خدمات یا پشتیبانی محصولاتش را در روسیه، بلاروس و مناطق دونتسک و لوهانسک اوکراین و هچنین کریمه، متوقف کند.

روسیه شبه جزیره کریمه اوکراین را سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرد و در فوریه، استقلال مناطق شرقی دونتسک و لوهانسک اوکراین را به رسمیت شناخت. این اقدام از سوی اوکراین و کشورهای غربی محکوم شد و تحریم‌های گسترده اروپا و آمریکا را به دنبال داشت.

وزارت صنعت روسیه روز جمعه اعلام کرده بود بسیاری از محققان و مهندسانی که برای دِل در روسیه کار می‌کردند، پیشنهاد شغل جدید دریافت کرده‌اند.
وب سایت “سی نیوز” که طرفدار جمهوریخواهان است، به تازگی گزارش کرد دِل از روسیه خارج خواهد شد و همه کارکنان محلی خود را اخراج می کند. وب سایت فناوری “تی ادوایز” هم گزارش مشابهی را منتشر کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، خبرگزاری تاس روسیه به نقل از واسیلی شپاک، وزیر صنعت و بازرگانی گزارش کرد روسیه تحولات را زیر نظر دارد و طبق آمار وزارت صنعت، اکثر متخصصان و مهندسان مرکز تحقیقات و توسعه دِل در سن پترزبورگ و مسکو، پیشنهاد کار با حقوق بهتر از تولیدکنندگان روسی دریافت کرده‌اند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا