مديريت ICT

کمبود نیروی کار مستعد، خطری برای رشد کسب‌وکارها

کمبود نیروی کار مستعد، خطری برای رشد کسب‌وکارها

بر پایه تحقیق PwC Pulse، بیش از سه چهارم رهبران کسب‌وکارها (۷۷%) می‌گویند که جذب و نگهداری استعدادها نقشی کلیدی در رشد دارد. این شرکت از ۶۷۸ مدیر اجرائی شرکت‌های آمریکایی نظرسنجی کرده بود.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از سیودایو، کمتر از یک سوم (۳۱%) از مدیران اجرائی آسانتر شدن یافتن کارجویان مستعد در سال ۲۰۲۲ را پیشبینی کرده‌اند، با توجه به این که صنایع به بازیابی خود و تسریع استراتژی‌ها پس از محدودیت‌های همه‌گیری کرونا ادامه می‌دهند.
 
کمبود کارکنان مسعتد می‌تواند تحول دیجیتالی را نیز تهدید کند، موضوعی که دومین دغدغه بزرگ این مدیران شناسایی شد. تحول دیجیتال مهمترین محرکه رشد از نظر شش نفر از هر ۱۰ مدیر اجرائی بوده است.
 
اولویت مدیران در سال ۲۰۲۲ طبیعتاٌ درآمدزائی خواهد بود، با این حال عدم موفقیت در پر کردن فرصت‌های شغلی خالی در حوزه‌های پرتقاضا، از جمله امنیت سایبری یا AL، می‌تواند باعث هدررفت سرمایه‌گذاری‌ها یا تاخیر در بهبود عملیات‌ها شود.
 
مت شینکمن، نایب رییس حوزه ریسک و حسابرسی در گارتنر، در بیانیه‌ی گفت که سطح بالای استعفا از شغل در کنار نیاز به جذب نیروی کار جدید باعث پیچیده‌تر شدن بازار داغ کنونی نیروی کار می‌شود.
 

کمبود نیروی کار مستعد، خطری برای رشد کسب‌وکارها

جولیا لام، شریک تحول نیروی کار در PwC گفت که یک استراتژی، برای حفظ نیروهای بااستعداد با وجود نرخ بالای تغییر شغل‌ها، کسب اطمینان از این است که کارکنان احساس کنند که کارشان برای کلیت سازمان اثرگذار است.
 
از سویی دیگر، با اینکه دستمزدها یک انگیزه اصلی برای کارکنان حوزه تکنولوژی است ولی بیش از نیمی از آنها به دنبال گزینه‌های شغلی بهتر و فرصت‌های بلندمدت می‌گردند.
 
لام گفت که اینکه چگونه تکنولوژی امکان را فراهم بیاورد نیز برای کارکنان مدرن اهمیت دارد. وی گفت: «رهبران اول باید به سلامت اولویت دهند و به مفاهیم ضمنی بلندمدت‌تر درباره آینده کار، کار ترکیبی دائمی، نحوه فرهنگ‌سازی مجازی، هدایتگری خلاقانه و فرصت‌های ارتباطی و پشتیبانی از تیم‌ها توجه داشته باشند».
 

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا