zoomit

نگاه نزدیک زومیت به سه خودرو هیجان‌انگیز چری اکسید در نمایشگاه پکن

نگاه نزدیک زومیت به سه خودرو هیجان‌انگیز چری اکسید در نمایشگاه پکن

چری با دو برند Exeed و Exlantix در نمایشگاه خودرو پکن حضور یافت و جدیدترین خودروهایش را تحت این دو برند به نمایش گذاشت.

Exlantix برند لوکس Exeed محسوب می‌شود که روی خودروهایی با قیمت بالاتر و امکانات بیشتر متمرکز است.

نمای جلو خودرو چری Exlantix ET

عکاس: کیوان هندی / نیوزلن

Exlantix ET در دسته‌ی کراس‌اوورهای سایز متوسط قرار می‌گیرد و دارای ابعاد ۱٫۶۹ در ۱٫۹۷ در ۴٫۹۵ متر و فاصله‌ی بین محوری سه متر است.

Exlantix ET به سیستم نظارت‌بر سلامتی سرنشینان مجهز است

کراس‌اوور جدید اکسید بر اساس پلتفرم برقی چری ساخته شده است. از شاخصه‌های طراحی این خودرو می‌توان به جلوپنجر‌ه‌ی بسته و چراغ‌های باریک جلو، چراغ‌های خطی عقب و دستگیره‌های مخفی‌شونده اشاره کرد.

Exlantix ET به ۳۰ حسگر و دو تراشه‌ی Orin-X مجهز است تا قابلیت‌های کمک‌راننده‌ی پیشرفته را در سناریوهای رانندگی شهری و جاده‌ای تحقق بخشد.

در داخل کابین، صفحه‌نمایش مرکزی ۱۵٫۶ اینچی قرار دارد و بسیاری از قابلیت‌های خودرو از طریق آن کنترل می‌شوند. گرم‌کن، سردکن و ماساژور صندلی‌ها، سیستم صوتی Lion Melody Max با ۲۳ اسپیکر، سانروف و سیستم نظارت‌بر سلامتی با قابلیت تشخیص ضربان قلب و فشار خون از دیگر آپشن‌های خودرو لوکس اکسید هستند.

قدرت Exlantix ET در بهترین تیپ از دو موتور الکتریکی در محور جلو و عقب تأمین می‌شود که مجموع توان آن‌ها به ۵۵۳ اسب بخار می‌رسد. به‌لطف این قدرت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت خودرو مورد بحث ۵٫۴۶ ثانیه است.

خودرو جدید اکسید از باتری LFP 2.0 Shenxing ساخت CATL بهره می‌برد. طی آزمایش سرمای شدید در دمای ۲۰- درجه‌‌ی سانتی‌گراد، شارژ باتری خودرو از ۲۰ به ۸۰ درصد تنها ۲۴ دقیقه طول کشید. در شرایط عادی در دمای ۲۵ درجه‌ی سانتی‌گراد، خودرو می‌تواند با ۱۰ دقیقه شارژ ۴۰۰ کیلومتر مسافت طی کند. قیمت خودرو از ۳۳ هزار دلار شروع می‌شود.

نمای جلو خودرو چری Exlantix ES

عکاس: کیوان هندی / نیوزلن

خودرو Exlantix ES یک سدان اسپرت برقی محسوب می‌شود و از باتری ۹۸ کیلو‌وات‌ساعتی بهره می‌برد. نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر‌برساعت اعلام شده است. این خودرو می‌تواند با یک‌ بار شارژ مسافت ۹۰۵ کیلومتر را طی کند.

Exlantix ES قدرتی معادل ۴۸۰ اسب بخار دارد. چری ادعا می‌کند که این خودرو می‌تواند ظرف ۳٫۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد.

خط سقف کوپه‌مانند، نمایشگر تعاملی داخل سپر جلو، چراغ‌های خطی عقب و دستگیره‌های در مخفی‌شونده بر ذات مدرن خودرو تأکید دارند.

در داخل کابین شاهد ظاهر مینیمالیستی هستیم که به رویه‌ای عادی در طراحی خودروهای جدید تبدیل شده است؛ یعنی فضایی خالی از دکمه‌های پرتعداد و جایگزینی آن‌ها با یک نمایشگر مرکزی بزرگ که تمام عملکردهای خودرو از طریق آن کنترل می‌شود.

دستگیره در خودرو چری Exlantix ES

عکاس: کیوان هندی / نیوزلن

۲۳ بلندگو و سیستم تعلیق بادی از ویژگی‌های قابل توجه Exlantix ES محسوب می‌شوند. قیمت خودرو بسته به تیپ انتخابی از ۳۱٬۶۰۰ دلار شروع می‌شود و به ۴۷٬۵۵۰ دلار می‌رسد.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو چری Exeed RX PHEV

عکاس: کیوان هندی / نیوزلن

Exeed RX یک کراس‌اوور سایز متوسط است که نسخه‌ی بنزینی آن هم‌اکنون در برخی از بازارها حضور دارد. چری نسخه‌ی پلاگین هیبریدی این خودرو را در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش گذاشت.

ظاهر خودرو مورد بحث تفاوت معناداری با نسخه‌ی بنزینی ندارد. طراحان چری ازطریق چراغ‌های پیوسته‌ی جلو و عقب و دستگیره‌های مخفی‌شونده ظاهری مدرن به‌خودرو بخشیده‌اند. در داخل، کابین دو نمایشگر به‌صورت یکپارچه دیده می‌شوند و پوشش چرم صندلی‌ها حس لوکس بودن را القا می‌کند.

چری مشخصات فنی و قیمت نسخه‌ی پلاگین هیبریدی Exeed RX را اعلام نکرده است. نسخه‌ی بنزینی این خودرو در دو تیپ با موتور ۱٫۶ یا ۲ لیتری در دسترس قرار دارد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا