مديريت ICT

کاهش قیمت خودروهای الکتریکی پرفروش تسلا

کاهش قیمت خودروهای الکتریکی پرفروش تسلا

بر اساس محاسبات رویترز، کاهش قیمت در ایالات‌متحده که اواخر روز پنجشنبه (۱۲ ژانویه) به وقت ایالات‌متحده در مدل سه و مدل Y اعلام شد، بین ۶ تا ۲۰ درصد در مقایسه با قیمت‌هایی که قبل از تخفیف وجود داشت، متغیر بود.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، تسلا در آلمان، قیمت سدان مدل سه و کراس‌اوور مدل Y را که پرفروش‌ترین در جهان هستند، بسته به وضعیت و ساختار آن بین یک تا ۱۷ درصد کاهش داد. قیمت جدید تسلا برای یک خریدار آمریکایی مدل Y دوربرد، همراه با یارانه ایالات‌متحده که از این ماه اجرایی شد، ۳۱ درصد تخفیف دارد.

این اقدام همراه با کاهش قیمت‌هایی که هفته گذشته در چین و سایر بازارهای آسیایی اعلام شد، نشان‌دهنده معکوس‌شدن در بزرگ‌ترین بازارهای تسلا از استراتژی بود که در بیشتر سال‌های ۲۰۲۲ دنبال کرده بود.

تسلا هفته گذشته قیمت‌ها را در چین و سایر بازارهای آسیایی کاهش داد. محاسبات رویترز نشان داد که همراه با کاهش‌های قبلی قیمت اعلام شده در ماه اکتبر و مشوق های اخیر، قیمت مدل سه یا مدل Y در چین پس از حرکت اخیر، ۱۳ درصد به ۲۴ درصد کاهش یافته است.

تسلا همچنین قیمت‌ها را در کره‌جنوبی، ژاپن، استرالیا و سنگاپور کاهش داده است. تحلیلگران گفته بودند که کاهش قیمت در چین باعث افزایش تقاضا و تشدید فشار بر رقبای این کشور، از جمله بی‌وای‌دی می‌شود تا از این روند پیروی کنند.

بازار اصلی تسلا ایالات‌متحده و دومین بازار بزرگ آن چین است. تسلا برآوردهای وال استریت برای تحویل سه ماهه چهارم را از دست داد.

ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا ماه گذشته، گفت: تغییرات شدید نرخ بهره، چشم‌انداز کل صنعت را تغییر داده است و تسلا می‌تواند قیمت‌ها را کاهش دهد تا رشد حجم را حفظ کند که منجر به سود کمتر خواهد شد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا