کانسپت رنو ۴ تمامچرخمحرک رونمایی شد؛ جذابتر از همیشه با بدنه بسیار مقاوم

کانسپت رنو ۴ تمامچرخمحرک رونمایی شد؛ جذابتر از همیشه با بدنه بسیار مقاوم
پس از سه دهه غیبت، رنو ۴ در اواخر سال ۲۰۲۴ با هویتی تازه به دنیای خودرو برگشت و از یک هاچبک اقتصادی بنزینی به یک کراساور کوچک برقی تبدیل شد. برخلاف مدل تولیدی که تنها به محور جلو نیرو میدهد، کانسپت جدید Savane 4×4 با بهرهگیری از موتور دوم روی محور عقب، سامانهی چهارچرخمحرک دارد.
طبق بیانیهی رسمی، کانسپت جدید رنو با رنگ سبز، سقف پارچهای و سیستم تعلیق مرتفعتر طراحی شده و با افزایش ۱۵ میلیمتری فاصله از سطح زمین، توان عبور از مسیرهای ناهموار را تا حدی بهبود داده است.
رنو عرض محورها را در جلو و عقب ۱۰ میلیمتر افزایش داده و رینگهای ۱۸ اینچی جدید را با تایرهای +Goodyear UltraGrip Performance سایز ۲۲۵/۵۵ همراه کرده است.
هرچند توان خروجی موتور اعلام نشده، انتظار میرود از نسخهی تکموتورهی استاندارد با ۱۴۸ اسببخار قدرت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۸٫۲ ثانیه، عملکرد قویتری ارائه دهد. به احتمال زیاد این کانسپت از باتری بزرگتر ۵۲ کیلوواتساعتی بهره میبرد که برد ۴۰۰ کیلومتری (طبق استاندارد WLTP) فراهم میکند.
مقالههای مرتبط
Savane 4×4 بر پایهی پلتفرم AmpR Small ساخته شده؛ همان معماری مشترک با مدلهایی مثل رنو ۵، توئینگو و نسخهی آیندهی نیسان میکرا. همهی این مدلها بهصورت دیفرانسیل جلو هستند، اما کانسپت جدید نشان میدهد که افزودن موتور عقب و سیستم چهارچرخمحرک روی پلتفرم AmpR Small امکانپذیر است.
رنو هنوز ساخت نسخهی تولیدی Savane را تأیید نکرده؛ اما با توجه به چراغ سبز این شرکت به پروژههایی مثل رنو ۵ توربو 3E، چنین چیزی دور از ذهن نیست. اگر این مدل به تولید برسد، احتمالاً قیمتی بالاتر از نسخهی استاندارد رنو ۴ با باتری بزرگتر خواهد داشت.
منبع : زومیت