zoomit

کاربر بیشتر در ازای محتوا؛ تقاضای عجیب ردیت از گوگل

کاربر بیشتر در ازای محتوا؛ تقاضای عجیب ردیت از گوگل

به گزارش بلومبرگ، ردیت در حال مذاکره‌ی دوباره با گوگل است تا در ازای دسترسی گسترده‌تر به داده‌هایش، هم پول بیشتری دریافت کند و هم کاربر بیشتری جذب کند.

گفت‌وگوها نشان‌دهنده‌ی مرحله‌ی تازه‌ای از تقابل میان شرکت‌های بزرگ هوش مصنوعی و پلتفرم‌های تولید محتوا است که به‌دنبال درآمدزایی بیشتر هستند، بدون آنکه ترافیک و تعامل کاربران خود را از دست بدهند.

ردیت حدود یک‌ونیم سال پیش اولین قرارداد داده‌محور خود را با گوگل امضا کرده بود که گفته می‌شود سالانه ۶۰ میلیون دلار ارزش دارد. حالا مدیران این شبکه‌ی اجتماعی به‌دنبال نقشی پررنگ‌تر در اکوسیستم هوش مصنوعی گوگل هستند.

یکی از نگرانی‌های ردیت این است که کاربران پاسخ پرسش‌های خود را از مدل‌های هوش مصنوعی بگیرند و دیگر در انجمن‌های ردیت پست نگذارند؛ در حالی که همین تولید محتوا برای غول‌های فناوری حیاتی خواهد بود.

گفته می‌شود ردیت به‌دنبال مدل قیمت‌گذاری پویا در قراردادهای آینده با گوگل و اوپن‌ای‌آی است؛ روشی که در آن مبلغ پرداختی بر اساس میزان اهمیت و کارآمدی داده‌ها در پاسخ‌های تولیدشده با هوش مصنوعی تعیین می‌شود.

ردیت باور دارد که ارزش واقعی داده‌هایش در قراردادهای فعلی بازتاب نیافته است. داده‌های این پلتفرم به‌دلیل واقعی‌بودن، دسته‌بندی موضوعی و سیستم رأی‌گیری انسانی، منبعی بسیار مفید برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

مقاله‌های مرتبط

آمار نشان می‌دهد ردیت پرارجاع‌ترین دامنه برای ابزارهایی مانند پرپلکسیتی و سرویس AI Overviews گوگل است، و اضافه‌کردن واژه‌ی reddit به جست‌وجوی گوگل همچنان یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به پاسخ‌های کاربردی‌تر محسوب می‌شود.

تلاش برای بازنگری در شرایط قرارداد –فراتر از پول و با هدف تضمین بقای پلتفرم‌های محتوایی– تناقضی را پررنگ می‌کند که در قلب بسیاری از توافق‌های فعلی وجود دارد: شرکت‌ها به داده‌های این پلتفرم‌ها برای آموزش مدل‌های خود نیاز دارند، اما همین مدل‌ها ممکن است ترافیک و فعالیتی را که ارزش داده‌ها را ساخته، از بین ببرند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا