شبكه و امنيت

کاربرد وی پی اس VPS (سرور مجازی) چیست؟

کاربرد وی پی اس VPS (سرور مجازی) چیست؟

—————- رپرتاژ آگهی —————–

شما هم به مانند بسیاری از کاربران ممکن است بپرسید: «کاربرد وی پی اس چیست؟» ابتدا باید بگوییم که سرورهای مجازی جایی بین هاست اشتراکی و سرورهای اختصاصی سطح بالا قرار می‌گیرند. سرور مجازی یک انتخاب عالی برای میزبانی وبسایت شماست که ویژگی‌ها و مشخصات مختلفی را ارائه می‌دهد. بنابراین، چه به دنبال تغییر به میزبانی VPS باشید و چه به دنبال گزینه‌های اضافی برای انجام با سرور خود هستید، بیایید کمی نگاه عمیق‌تر به VPS  داشته باشیم. در این بررسی به طور کامل به پرسش کاربرد وی پی اس چیست پاسخ می‌دهیم.
 

vps (سرور مجازی) چیست؟

قبل از اینکه به تعریف سرور مجازی و کاربرد وی پی اس چیست بپردازیم؛ بیایید کمی با مفهوم سرور آشنا شویم. سرور یک رایانه قدرتمند با فضای بسیار زیاد است که نگهدارنده تمام اطلاعات و فایل‌های شما می‌باشد؛ چیزی شبیه به گاوصندوق. برای مثال، شما مطلبی را در مرورگر خود جستجو می‌کنید؛ این جستجو و اطلاعات مورد نیاز شما از سرور گرفته شده و به شما نمایش داده می‌شود. حالا این vps چیست و به چه معناست؟
همانطور که از نامش پیداست؛ در سرور مجازی یا همان vps از واقعیت فیزیکی استفاده نشده و کلا مجازی خواهد بود. به معنای ساده‌تر، در این نوع از سرور از تکنولوژی مجازی سازی کمک گرفته می‌شود تا اطلاعات شما ذخیره و حفظ شود. در واقع، به جای چندین سخت‌افزار از یک سخت‌افزار در کنار نرم‌افزار کمک گرفته می‌شود.
 

کاربرد وی پی اس چیست؟

حال که با سرور مجازی آشنا شدیم؛ بد نیست بدانیم که کاربرد وی پی اس چیست. ۱۰ مورد از کاربردهای این سرورهای مجازی عبارتند از:
 

۱) میزبانی از وبسایت‌های دارای ترافیک بالا

معمولا سایت‌هایی که میزان ترافیک بسیار بالایی دارند، مانند فروشگاه‌های اینترنتی، نیاز ویژه‌ای به این نوع از هاست‌ها خواهند داشت. چراکه معمولا به فضای ذخیره‌سازی بیشتر، امنیت بالاتر، سرعت و کارآیی بیشتر؛ مدیریت بهتر افزایش ترافیک و موارد این چنین نیاز دارند.
 

۲) ایجاد یک سرور بازی

کاربرد دیگر vps مربوط به بازی است. معمولاً کسانی که اهل گیم و بازی حرفه‌ای هستند به این نوع سرور به دلیل مزایای خوبی که دارد؛ نیاز پیدا خواهند کرد. این مزایا شامل: سرعت مناسب، اتصال سریع، قابلیت‌های سفارشی سازی باورنکردنی و… . در کل، این نوع سرور می‌تواند عملکرد عالی را با قیمت مقرون به صرفه به شما ارائه دهد. پس وقتی از خودتام پرسیدید: « کاربرد وی پی اس چیست؟» حالا می‌دانید که از این سرور می‌توانید برای بازی استفاده کنید.
 

۳) ایجاد انعطاف پذیری یک API

API یا Application Programming Interface ارتباط بین کامپیوتر و برنامه‌های کامپیوتری است. به عبارتی، API کدی است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد ابزارها، ویجت‌ها و موارد دیگر را در قالب برنامه بسازند. زمانی که سرور مجازی برای API در نظر گرفته می‌شود؛ به کسانی که مهارت کدنویسی دارند اجازه می‌دهد تا  نحوه کارکرد حسابشان را سفارشی کنند؛ ماژول‌های موردنیاز خود را بسازند و مواردی این چنین.
 

۴) VPS به عنوان یک سرور تصویر

در صورتی که می‌خواهید حداکثر کنترل را بر روی فایل‌های تصویری خود داشته باشید؛ خرید سرور مجازی به شما کمک زیادی خواهد کرد. می‌توانید از چندین برنامه برای میزبانی تصاویر خود استفاده کنید.
 

۵) سرور مجازی VPS به عنوان یک ابزار هک

یکی از هیجان‌انگیزترین و در عین حال غیرمحبوب‌ترین استفاده‌های VPS برای هک است. به این معنی که شما را به شبکه محلی محدود نمی‌کند. در واقع، استفاده از VPS به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان بر این مشکل ناشی از یک شبکه محدود کننده غلبه کنید.
 

۶) عدم محدودیت در دیتابیس

عدم محدودیت در دیتابیس از دیگر کاربرد وی پی اس چیست می‌باشد. در واقع، شما می‌توانید با سرور مجازی فضای ذخیره‌سازی بیشتری برای وبسایتتان ایجاد نمایید.
 

۷) قابلیت رمزگذاری یک اتصال بی‌سیم

در واقع، شما از VPS می‌توانید برای میزبانی یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) استفاده کنید. برای مثال، شما می‌توانید بدون توجه به موقعیت مکانی اصلی خودتان به VPN متصل شوید.
 

۸) ارسال ایمیل بدون محدودیت

معمولا در سرویس‌های اشتراکی، ارسال ایمیل دارای محدودیت است. در صورتی که تعداد دریافت و ارسال ایمیل‌های شما در روز بسیار زیاد است، استفاده از سرور مجازی بسیار کمک کننده خواهد بود.
 

۹) راه‌اندازی اپلیکشن

از دیگر کاربردهای وی پی اس، نصب راحت اپلیکشین‌های مورد نیازتان بر روی سرور است. به این معنی که شما امکان نصب اپلیکیشن بر روی سرورهای اشتراکی را نخواهید داشت؛ پس داشتن این نوع سرورهای مجازی مشکلتان را حل خواهد کرد.
 

۱۰) عملکرد وب را ارتقا می‌دهد.

زمانی که از سرور مجازی استفاده می‌کنید؛ در صورت بروز مشکل بر روی هر یک بخش‌ها، قسمت‌های دیگر بدون وقفه به کار خود ادامه می‌دهند. بنابراین، ارتقا عملکرد وب از مهم‌ترین کاربردهای VPS خواهد بود.
 

خرید vps با ایرانیکارت

 

دیتاسنترهای محبوب را می‌شناسید؟

حالا که با کاربرد وی پی اس چیست؛ آشنا شدیم به مبحث دیتاسنتر می‌پردازیم. اما، قبل از اینکه این دیتاسنترها را به شما معرفی کنیم؛ مفهوم دیتاسنتر همان پایگاه داده است. به زبان ساده‌تر، همه اطلاعات سایت‌ها و فایل‌های شما بر روی سرورها قرار دارند و کلیه سرورها نیز در جایی به نام دیتاسنتر قرار گرفته‌اند. این دیتاسنترها محل امنی هستند که هر گونه ایجاد مشکل در آن، معمولا جبران‌ناپذیر خواهد بود. حالا، چند مورد از این دیتاسنترهای معروف و محبوب عبارتند از:
 

– سرور مجازی هلند

دیتاسنتر OVH از معروف‌ترین دیتاسنترهایی است که در هلند وجود دارد. شما می‌توانید برای خرید vps هلند از همین دیتاسنتر استفاده کنید؛ چراکه دارای امنیت بالا، قیمت مناسب، دسترسی کامل مدیریتی و قابلیت تنظیم منابع سخت‌افزاری است.
 

سرور مجازی آلمان

از معروف‌ترین سرورهای مجازی در کشور آلمان می‌توان هتزنر را نام برد. با خرید vps آلمان ویژگی‌هایی شامل: منابع کاملا اختصاصی، بدون محدودیت دسترسی، ترافیک نامحدود، امکان استفاده از سیستم عامل‌های مختلف، فعال‌سازی کارت صدا امنیت بسیار بالا و…  را دریافت خواهید کرد.
 

سرور مجازی فرانسه

خرید vps مزایای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال، سرور مجازی فرانسه با ایجاد سرعت بالا و پایداری مناسب، دسترسی آسان به پنل مدیریتی، امکان بک‌آپ گیری و از همه مهم‌تر امنیت بالا، یکی از پرتقاضاترین سرورهای مجازی در میان کاربران ایرانیکارت است.
 

– سرور مجازی انگلیس

از معروف‌ترین دیتاسنترهای انگلیس می‌توان به Redstation اشاره کرد. این دیتاسنتر با داشتن پایداری و قدرت بالا، امنیت خوب و هزینه مناسب جز محبوب‌ترین‌ها است و شما همانند یک شهروند انگلیسی از اینترنت استفاده خواهید کرد.
 

جمع‌بندی

ما در این مقاله با هدف ارائه کاربرد وی پی اس چیست؛ سعی کردیم تا شما را با موارد بیشتری آشنا کنیم. باید بدانید که سرور مجازی چیزی بیشتر از میزبانی وب است و کاربردهای متنوع آن استفاده از این سرور را ضروری کرده است.
 

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا