چگونه یک نوجوان یونانی از مرگ بازی محبوبش جلوگیری کرد؟

چگونه یک نوجوان یونانی از مرگ بازی محبوبش جلوگیری کرد؟
آنجِلوس ماکو، نوجوانی اهل یونان در دوران کودکی و همزمان با طلاق تلخ والدینش، پناه خود را در بازی آنلاین Dungeon Rampage پیدا کرده بود، اما ناگهان فیسبوک این بازی را حذف کرد. ماکو که فقط ۱۰ سال داشت، تصمیم گرفت روزی این بازی را بازگرداند و البته نمیدانست چطور.
بهنوشتهی گیماسپات، ماکو در طول سالها در پروژههای مختلفی مانند Roblox و Unity تجربه کسب کرد تا به مهارتهای فنی لازم برسد. سپس به سراغ سرورهای دیسکوردی رفت که برای بازسازی بازی شکل گرفته بودند. وقتی دید دیگران فقط به دنبال ساخت نسخهای مشابهاند، تصمیم گرفت خودش کار را از صفر شروع کند و مستقیماً دنبال دریافت مجوز رسمی برود.
ماکو با استفاده از اطلاعات موجود در صفحهی پایانی بازی، افراد سازنده را در لینکدین پیدا کرد. برخلاف انتظار، برخی از آنها پاسخ دادند. جیسون یئونگ، مدیر خلاق نسخهی اصلی، او را به مایک گاسلین و درنهایت به مدیرعامل شرکت مادر معرفی کرد و این زنجیره باعث شد تا ماکو بتواند مجوز رسمی Dungeon Rampage را بگیرد.
مقالههای مرتبط:
با وجود دریافت مجوز، کد اصلی بازی Dungeon Rampage پیدا نبود. او سرانجام توانست آخرین مهندس پروژه را پیدا کند که نسخهی نهایی بازی را روی لپتاپ دخترش داشت. پس از تعمیر فایلها و کنار زدن مشکلات فنی متنوع بین فلش، ++C و PHP، بالاخره بازی پس از ۸ سال دوباره اجرا شد.
ماکو کمپینی در Kickstarter راهاندازی کرد که با استقبال گستردهای روبهرو شد و هدف ۲۵هزار دلاری آن حالا از ۶۶هزار دلار عبور کرده است. او دسترسی به صفحهی رسمی فیسبوک بازی را هم دوباره بهدست آورد و حالا نسخهی جدید Dungeon Rampage بهزودی در استیم منتشر خواهد شد.
منبع : زومیت