zoomit

سایدلود در راه آیپد؛ اروپا به تغییرات آیفون بسنده نمی‌کند

سایدلود در راه آیپد؛ اروپا به تغییرات آیفون بسنده نمی‌کند

اپل در ماه‌های اخیر با فشار قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا (DMA) تغییرات گسترده‌ای در اکوسیستم آیفون اعمال کرده است. این شرکت برای مطابقت با DMA، در به‌روزرسانی‌ iOS 17.4 استفاده از فروشگاه‌های جایگزین اپ‌ استور و امکان پرداخت از وب و استفاده از موتورهای جدید مرورگرها را ممکن کرد.

گزارش بلومبرگ نشان می‌دهد که قانون بازارهای دیجیتال که پیش‌تر فقط بر گوشی آیفون اعمال شده بود، اکنون گریبان‌گیر آیپد شده و اتحادیه‌ی اروپا iPadOS را وارد فهرست پلتفرم‌های دربان کرده است. عبارت پلتفرم‌های دربان به پلتفرم‌هایی اطلاق می‌شود که تسلط بسیار زیادی بر بازار دارند.

در‌حال‌حاضر پشتیبانی از فروشگاه اپلیکیشن جایگزین اپ استور و سایدلود فقط در‌دسترس کاربران آیفون در اتحادیه‌ی اروپا قرار دارد؛ اما به‌زودی در‌دسترس کاربران آیپد نیز قرار خواهد گرفت.

بعد از تصمیم اتحادیه‌ی اروپا، اپل تقریباً ۶ ماه فرصت دارد تا آیپد و سیستم‌عامل iPadOS را با قوانین جدید مطابقت دهد؛ بنابراین، در آینده‌ای نزدیک تمام تغییرات آیفون بر آیپد نیز اعمال خواهند شد.

تغییرات اپل باتوجه‌به قوانین جدید به کاربران آیپد امکان خواهد داد تا اپلیکیشن‌ها را از فروشگاه‌های جایگزین مانند AltStore دانلود کنند.

شرکت‌هایی مانند اسپاتیفای از اپل به‌دلیل ایجاد موانعی مانند کارمزد Core Technology Fee شکایت کرده‌اند. به‌موجب این کارمزد، توسعه‌دهندگان باید به‌ازای نصب اپلیکیشن‌ها به اپل پول بدهند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا