فناوری

پوسته One UI 4.0 سامسونگ قابلیت «رم پلاس» را به تعداد بیشتری از گوشی‌ها می‌آورد

سامسونگ مدام در تلاش بوده تا کارهایی انجام دهد که خود را از مابقی دنیای اندروید متمایز کند. با این حال، اخیرا این شرکت رویکردی همکارانه‌تر در پیش گرفته که به عنوان نوعی ایجاد هماهنگی بیشتر بین تجربه اختصاصی این شرکت و ذائقه مرجح گوگل تفسیر شده است. برخی حتی ویژگی‌های زیباشناختی جدید اندروید ۱۲ را با قالب نرم‌افزاری (پوسته) One UI مقایسه کرده‌اند، و به نظر می‌رسد این تصور اشتباهی هم نباشد چرا که One UI 4.0 از Material You بهره‌گیری کرده که یک سیستم تطبیق زمینه (تم) با کاغذ دیواری (والپیپیر) است.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از اسلش‌گیر، به نظر می‌رسد که One UI 4.0 علاوه بر Material You از یک ویژگی جدید مهمتر، به نام RAM Plus، نیز استفاده خواهد کرد. رم پلاس رویکرد سامسونگ به تکنیک افزایش رم است که امثال اوپو، ویو و شیائومی بهره‌گیری از آن را آغاز کرده‌اند؛ این تکنیک باعث می‌شود گوشی از ۴GB رم بیشتر (که از حافظه داخلی) برداشت می‌کند بهره‌مند شود. این باعث می‌شود تا گوشی‌هایی که دارای رم ۶GB یا ۸GB هستند از جنبه کار با اپ‌ها و مالتی‌تسکینگ (چند کار همزمان) ارتقاء قابل توجهی پیدا کنند.
 

نسخه بتای دوم این پوسته جدید سامسونگ دربرگیرنده یک حالت میکروفون (mic mode ) برای تماس‌های ویدئویی است. لیست تغییرات آن همچنین عبارت است از رفع باگ‌های معمول، مانند باگ‌هایی که برای Secure Folder وجود دارد، و همچنین بهبود دقت تایپ کیبورد سامسونگ.
 
در حال حاضر، برنامه One UI 4.0 beta تنها برای سری گلکسی S21 در کشورهای منتخب قابل دسترسی است. امید است که همه این نسخه پایدار از این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد بتوانند از قابلیت RAM Plus نیز بهره‌مند شوند. در حال حاضر، فقط گلکسی A52s 5G، گلکسی A52 5G، و گلکسی Z Fold 3 این امکان افزایش رم را خارج از One UI 4.0 beta دریافت کرده‌اند.
 

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا