zoomit

پشت‌صحنه‌ی تصاحب اکتیویژن: شم اقتصادی اسپنسر و لابی یک میلیارد دلاری اسمیت

پشت‌صحنه‌ی تصاحب اکتیویژن: شم اقتصادی اسپنسر و لابی یک میلیارد دلاری اسمیت

بیست ماه گذشت و سرانجام روزی که مایکروسافت برای به‌ثمر رسیدنش دست‌کم ۶۹ میلیارد دلار خرج کرده بود، فرا رسید. قرارداد تصاحب اکتیویژن بلیزارد، ناشر بازی‌های محبوب Call of Duty و Diablo از سد کمیسیون فدرال تجارت آمریکا و سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) گذشت تا با نهایی‌شدنش، بزرگ‌ترین تصاحب شرکتی در تاریخ فعالیت مایکروسافت را رقم بزند.

قراردادی که از نظر ابعاد معامله، ریخت‌‌وپاشی حیرت‌انگیز برای شرکتی محسوب می‌شود که گیمینگ جزو کسب‌وکار اصلی‌اش نیست، ممکن بود به‌خاطر نگرانی‌های ضدرقابتی، به عذاب‌آورترین کابوس مایکروسافت تبدیل شود؛ اما حالا با نهایی شدن قرارداد، شرکت اکتیویژن بلیزارد عضوی از خانواده‌ی پرجمعیت مایکروسافت است و قرار است ردموندی‌ها را به قول خودشان به «سومین شرکت بزرگ صنعت بازی» پس از تنسنت و سونی تبدیل کند.

تا پیش از تصاحب اکتیویژن بلیزارد، گیمینگ بخش بسیار کوچکی از امپراتوری مایکروسافت بود؛ به‌طوری‌که درآمد مایکروسافت از این بخش تنها ۷٫۳ درصد از کل فروش این شرکت را در سال مالی اخیر تشکیل می‌داد. از آن سو، ایکس‌‌باکس مدت‌ها است پشت پلی‌استیشن و نینتندو سوییچ گیر کرده و در صنعت بازی‌های موبایلی هم حضور چندانی ندارد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا