امنيت

پسوردهای ضعیف هنوز هم محبوب هستند!

در حالی که ایده استفاده از رمزهای عبور مانند QWERTY، ۱۲۳۴۵۶ و PASSWORD این روزها ممکن است یک شوخی به نظر برسد، اما بعضی از افراد هنوز هم معمولاً از این رمزها استفاده می کنند و این عبارات در انبارهای اطلاعات اعتبار منتشر شده به صورت آنلاین یافت می شوند.

ارائه دهندگان خدمات آنلاین عمده اکنون اغلب رمزهای عبور قوی را با حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکترهای خاص اعمال می کنند و همچنین ممکن است احراز هویت چند عاملی (MFA) را تشویق و اجرا کنند.

با این حال، مشاغل و ارائه دهندگان خدمات ممکن است استانداردهای یکسانی را اعمال نکنند. علاوه بر این، اکانت های فراموش شده، اعتبارنامه هاردکد شده و استفاده مجدد از ترکیب نام کاربری و رمز عبور هنوز هم مشکلات رایج امروزی هستند.

اخیرا Nordpass مطالعه سالانه خود را در مورد استفاده از رمز عبور در ۵۰ کشور منتشر کرد در این گزارش “متداول ترین رمزهای عبور” ارزیابی پایگاه داده ای حاوی ۴ ترابایت رمزهای عبور فاش شده، که بسیاری از آنها از ایالات متحده، کانادا، روسیه، استرالیا و اروپا منشا گرفته اند.

به گفته محققان، رایج ترین رمزهای عبور در سال ۲۰۲۱ در سراسر جهان عبارتند از:

۱۲۳۴۵۶ (۱۰۳,۱۷۰,۵۵۲ بازدید)

۱۲۳۴۵۶۷۸۹ (۴۶,۰۲۷,۵۳۰ بازدید)

۱۲۳۴۵ (۳۲,۹۵۵,۴۳۱ بازدید)

qwerty (22,317,280 بازدید)

رمز عبور (۲۰,۹۵۸,۲۹۷ بازدید)

۱۲۳۴۵۶۷۸ (۱۴,۷۴۵,۷۷۱ بازدید)

۱۱۱۱۱۱ (۱۳,۳۵۴,۱۴۹ بازدید)

۱۲۳۱۲۳ (۱۰,۲۴۴,۳۹۸ بازدید)

۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰ (۹,۶۴۶,۶۲۱ بازدید)

۱۲۳۴۵۶۷ (۹,۳۹۶,۸۱۳ بازدید)
    
در میان یافته‌ها، محققان همچنین دریافتند که تعداد خیره‌کننده‌ای از افراد دوست دارند از نام خود به عنوان رمز عبور استفاده کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا