ميزبانی وب

پروژه اینترنت بالونی آلفابت شکست خورد

سرانجام پروژه رویایی شرکت آلفابت مبنی بر ارائه اینترنت بر مبانی سیستم‌های بالونی به پایان راه رسید و این شرکت به صورت رسمی از پایان دادن به پروژه لون خبر داده است.
 
به گزارش newslan و به نقل از  Engadget، شرکت آلفابت رسما اعلام کرده است که پروژه بالون‌های ارائه کننده اینترنت در ارتفاع بالا که با نام پروژه لون شناخته می‌شدند، قادر به رسیدن به دستاوردهای پیش‌بینی ‌شده نبوده است و به همین دلیل نیز این شرکت به این پروژه پایان خواهد داد.
 
در سال ۲۰۱۳ بود که گوگل با معرفی کردن پروژه لون توانست تا بسیاری را شگفت زده کند. این پروژه بر پایه ارائه خدمات اینترنت بی‌سیم به کمک بالون‌هایی بود که در ارتفاع ۲۰ کیلومتری از سطح زمین شناور می‌شدند.
 
شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت اعلام کرده است که این پروژه به علت این که نتوانسته است تا از نظر اقتصادی به صورت درستی این پروژه را به بهره وری برساند تصمیم به پایان آن گرفته است و رسما پروژه لون را یک پروژه شکست خورده معرفی کرده است.
 
مدیر پروژه لون یعنی الیستر وستگارت در این باره یک پست وبلاگی منتشر کرده و در آن این موضوع را به این ترتیب شرح داده است: «ما در طول مسیر این پروژه توانستیم تا چندین شریک جدی پیدا کنیم ولی در نهایت نتوانستیم تا هزینه‌ها را به اندازه‌ای پایین بیاوریم که بتوانند برای راه‌اندازی یک کسب کار پایدار بلند مدت مناسب باشد.»
 

 

 
شایان ذکر است که در طول دوران کاری این پروژه، لون در سال ۲۰۱۸ توانست تا از پروژه X moonshot جدا شده و به یک بخش مستقل در ساختار طبقاتی آلفابت تبدیل شود ولی به نظر می‌رسد که دو سال و نیم بعد، این امر سرانجام پس از ۹ سال تلاش به شکست منتهی شده است.
 
وسترگارت در پایان ناراحتی خود از این موضوع را ابراز کرده و گفت که راه پیش روی این پروژه به مراتب دشوارتر و پر چالش‌تر از چیزی بود که در ابتدای کار تصور می‌شد.
 
شایان ذکر است که این پروژه ابتدا در نیوزلند عملیاتی شده و سپس در کالیفرنیا به معرض اجرا قرار داده شد و شاید بتوان بزرگ‌ترین دستاورد آن را ارائه خدمات فوری به مراکز آسیب‌دیده از بلایای طبیعی مانند پورتوریکو یا پرو دانست. در حال حاضر تنها در کنیا از این پروژه استفاده می‌شود و این استفاده و ارائه خدمات تا ماه مارس نیز ادامه خواهد داشت.
 
همچنین آلفابت برای عدم ایاد خلاء در کنیا، بودجه‌ای ۱۰ میلیون دلاری برای ایجاد زیرساخت‌های اینترنتی جهت آموزش و توسعه کنیا در نظر گرفته است تا نبود پروژه لون به برنامه‌های توسعه میان‌مدت این کشور آفریقایی آسیبی وارد نکند.
 

newslan.ir

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا