فناوری

انسان و هوش مصنوعی با هم کنار می‌آیند

انسان و هوش مصنوعی با هم کنار می‌آیند

مارک بنیوف، مدیرعامل شرکت Salesforce اذعان کرد که هوش مصنوعی نهایتا به نفع شرکت‌ها و کسب و کارها خواهد بود.
به گزارش نیوزلن، بنیوف مانند بسیاری از مدیران شرکت‌های فناوری تایید کرد که هوش مصنوعی باعث ایجاد آشفتگی‌هایی مخصوصا در محیط کار و اشتغال شده است، اما افزود که انسان‌ها و ربات‌های هوش مصنوعی، خواهند توانست در کنار هم به‌خوبی کار کنند.

در حال حاضر رهبران فناوری عمدتا معتقدند که گسترش هوش مصنوعی باعث شده استخدام‌ها کاهش یابد،‌ مشاغل تعدیل شوند و طیف وسیعی از نگرانی‌های کوتاه‌مدت ایجاد شود.
در همین زمینه و بر اساس مطالعه‌ای که در ماه مارس انجام شد، بیش از نیمی از مدیران معتقدند که هوش مصنوعی «شرکت آنها را از هم می‌پاشد.»

اما به اعتقاد مدیر عامل سیلزفورس، مشکل اصلی فناوری نیست، بلکه این است که شرکت‌ها و کارکنان برای سرعت فعلی تغییر فناوری آماده نشده‌اند.
بنیوف به‌تازگی مصاحبه‌ای گفت: «مدیران برای تغییرات جدید آمادگی ندارند، زیرا سطح تحولی که در حال رخ دادن است، برخلاف هر چیزی است که تا به حال دیده‌ایم.»

بنیوف همچنین پیش‌بینی کرد که «نسل بعدی مدیران باید نیروی کاری را به‌شکلی مدیریت خواهند کرد که ترکیبی از انسان و هوش مصنوعی در کنار هم باشند.»

مطابق گزارش اکسیوس، مارک بنیوف به گسترش هوش مصنوعی امیدوار است، و قبلا نیز طی در سرمقاله‌ای در فایننشال تایمز، چشم‌انداز خوش‌بینانه‌ای از آینده مشترک هوش مصنوعی ترسیم کرده بود.
به گفته وی، «نقطه قوت ما در ارتباط با این فناوری، “قدرت انسان بودن” ماست.»

 

بنیوف ضمن برشمردن تجربه خود در Salesforce، به تغییراتی در نحوه مدیریت پشتیبانی مشتری و فروش توسط شرکت اشاره می‌کند.
به گفته وی، این شرکت قصد دارد هزاران کارمند فروش را استخدام کند، حتی با اینکه بیشتر به هوش مصنوعی متکی است. به ادعای او، این اقدام ظرفیت فروش شرکت را ۱۹ درصد افزایش خواهد داد.

بنیوف افزود: یک مأمور هوش مصنوعی در یک هفته اخیر با ۴۰۰۰ مشتری جدید بالقوه تماس گرفته است،‌ همچنین این شرکت با ادغام عوامل پشتیبانی هوش مصنوعی، هزینه‌های خود را ۱۷ درصد کاهش داده است .

مطابق این گزارش، از زمان معرفی عامل هوش مصنوعی Agentforce در اکتبر ۲۰۲۴، در این شرکت، درخواست‌های کمک به طور مساوی بین انسان‌ها و عوامل هوش مصنوعی تقسیم شده است که هر کدام تقریباً ۱.۲ میلیون مکالمه را مدیریت کرده‌اند.
بنیوف گفت: «ما پرسنل پشتیبانی خود را به طور اساسی افزایش داده‌ایم. این نمونه‌ی بسیار خوبی از کارایی واقعی آن است.»

بنیوف البته اذعان کرد که در این مدت، سیلزفورس، نیروی انسانی پشتیبانی خود را افزایش نداده، ضمن اینکه کاهش محسوسی نیز در این زمینه نداشته است، با این حال، تاکید کرد که: «شکی نیست که ما در حال افزایش بهره‌وری شرکت هستیم.»

مدیر عامل سیلزفورس تنها رهبر فناوری نیست که آینده‌ای روشن را برای استخدام هوش مصنوعی ترسیم می‌کند؛ ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت نیز هفته گذشته به کارمندانش گفت که با وجود تعدیل نیرو ۹۰۰۰ نفر دیگر علاوه بر تعدیل‌های قبلی، این شرکت به لطف هوش مصنوعی در موقعیت خوبی قرار دارد و در حال رشد است.
نادلا در یادداشتی نوشت: «پیشرفت خطی نیست. پویا، گاهی ناهماهنگ و همیشه طاقت‌فرسا است.»
شرکت آمازون نیز با اینکه اعلام کرده انتظار دارد به مرور زمان تعداد کارکنان شرکتی خود را کاهش دهد، در حال تبلیغ و تبلیغ مهارت هوش مصنوعی خود نیز بوده است.

مارک بنیوف به عنوان نکته طلایی تجربه خود افزود: «کلید حل مسئله، تعادل است. اگر صددرصد کارها را به هوش مصنوعی بسپارید، کل شرکت خود را در معرض خطر قرار می‌دهید.»

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا