پادرو گزارش میدهد: ۳ برابر شدن میزان فروش اینستاگرامیها در عصر فیلترینگ
پادرو گزارش میدهد: ۳ برابر شدن میزان فروش اینستاگرامیها در عصر فیلترینگ
این میزان از رشد نشان میدهد علیرغم فیلترینگ شبکههای اجتماعی از پاییز ۱۴۰۱، بازار اینستاگرام بهعنوان پرمخاطبترین شبکه اجتماعی برای کسبوکارهای ایرانی همچنان در حال رشد است.
به گزارش روابط عمومی پادرو ؛ بررسی دادههای مرتبط با فروشگاههای فعال در اینستاگرام که از طریق پلتفرم پادرو فروش خود را انجام میدهند نشان میدهد که حجم این بازار با رشد ۲۰۰ درصدی روبرو بوده است.
«حجم بازار خردهفروشی در اینستاگرام، سال ۱۴۰۳ بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان برآورده شده است. این در حالی است که برآوردهایی که با بررسی ترندهای منطقهای انجام شده، نشان میدهد اگر فیلترینگ وجود نداشت این رقم به بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان میرسید.»
پشوتن پورپزشک مدیرعامل پادرو با اشاره به این مطلب از پتانسیل بازار ایران در مقایسه با کشوری چون ترکیه میگوید: «بازار خردهفروشی ایران با توجه به شباهتهای موجود در ترکیب جمعیتی، فرهنگ عمومی و ضریب نفوذ اینترنت، شباهتهای بسیاری با بازار کشور همسایه ترکیه دارد؛ با توجه به روند رشد بازار تجارت اجتماعی در ترکیه در پنج سال اخیر میتوان اینطور نتیجهگیری کرد که اگر موانع موجود در ایران مثل فیلترینگ و کیفیت اینترنت وجود نداشت، سهم خردهفروشی آنلاین ایران حداقل دوبرابر رقم فعلی بود و فرصتهای توسعه در این بخش هم از رشد ۱۰۰ درصد بیشتر برخوردار میشدند.»
پورپزشک ادامه میدهد: «بررسی میزان فروش ۳۰۰ فروشگاه برتر پادرو نشان میدهد که میزان سفارش این فروشگاهها اگرچه که پس از فیلترینگ گسترده سال ۱۴۰۱ با افت چشمگیر مواجه شد و در آبان ۱۴۰۱ به پایینترین سطح خود رسید، اما در طول بازه زمانی دو سال به تدریج بازیابی شد و در دیماه ۱۴۰۳ به عددی بیش از سه برابر آبان ۱۴۰۱ رسیده است.
منبع : زومیت