نرم افزار

ویندوز ۱۱ دسترسی فوری به هات‌اسپات تلفن‌هوشمند پیدا می‌کند

ویندوز ۱۱ دسترسی فوری به هات‌اسپات تلفن‌هوشمند پیدا می‌کند

ویندوز ۱۱ اکنون برای کاربران این امکان را فراهم آورده است که بدون نیاز به لمس تنظیمات گوشی به هات‌اسپات گوشی‌هوشمند خود متصل شوند.
 
به گزارش نیوزلن و به زددی‌نت، این قابلیت جدید از طریق برنامه Phone Link (که قبلاً Your Phone نامیده داشت) برای اتصال کامپیوترهای شخصی مجهز به ویندوز ۱۱ به تلفن‌های هوشمند ارائه شده‌است. و وقتی در سفر هستید و نیاز دارید سریع به اتصال اینترنت تلفن‌هوشمند خود دسترسی پیدا کنید می‌تواند مفید واقع شود.
 
اگر گوشی در محدوده مناسب باشد، در لیست شبکه‌های وایفای قابل دسترسی برای کامپیوتر ظاهر می‌شود. با یک کلیک، هات‌اسپات گوشی روشن می‌شود و کامپیوتر به آن متصل می‌شود.
 
این قابلیت جدید ویندوز ۱۱ برگرفته از روش اعلان (نوتیفیکیشن) MacOS است که امکان یک اتصال هاتساپ به یک آیفون را فراهم می‌آورد.
 
در حال حاضر، تنها دستگاه‌های سامسونگ دارای اندروید ۱۲ و بالاتر (One UI 4.1.1+) با این قابلیت سازگار هستند، اما مایکروسافت به مرور زمان به طور کلی پشتیبانی از قابلیت‌های Phone Link را به سایر دستگاه‌های اندرویدی گسترش می‌دهد.
 

ویندوز 11 دسترسی فوری به هات‌اسپات تلفن‌هوشمند پیدا می‌کند

مایکروسافت در یک پست وبلاگ خود گفت: «دیگر نیازی به به‌خاطرسپردن و تایپ گذرواژه یا جستجوی تنظیمات هات‌اسپات در گوشی وجود ندارد. این یک راه آسان‌تر و سریع‌تر برای اتصال مکرر به هات‌اسپات شما در هنگام حرکت است».
 
برای استفاده از این قابلیت، رایانه شخصی باید مجهز به ویندوز ۱۱، نسخه ۲۲H2 بیلت ۲۲۶۲۱ یا بالاتر باشد، و برنامه دسکتاپ Phone Link باید نسخه ۱.۲۲۰۸۲.۱۱۱.۰ یا بالاتر باشد. اپ گوشی Link To Windows – که از قبل در دستگاه‌های ساخت سامسونگ نصب شده است – باید نسخه ۱.۲۲۰۸۲.۱۴۲.۰ یا بالاتر باشد.
 
مایکروسافت همچنین بیلد ۲۵۲۳۱ پیش‌نمایش Windows 11 Insider را در کانال Dev منتشر کرد. این بیلد شامل چند تغییر و بهبود جزئی می‌شود. و شامل نوار وظیفه بهینه‌سازی‌شده برای تبلت و ترفندهای System Tray برای مدرنیزه کردن تجربه کاربری است.
 
بهبودهای برنامه تنظیمات شامل اصلاح ظاهر آیکون‌های اپ UWP و یکدست کردن فونت در بخش Wi-Ffi تنظیمات سریع (Quick Settings) می‌شود. کاربران قاعدتاٌ باید بتوانند ببینند که دوربین‌های شبکه وقتی در بخش Bluetooth & Devices > Cameras انتخاب می‌شوند اضافه می‌شوند.
 

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا