وقتی پپسی سریعترین جت مسافربری را آبی کرد، اما فیزیک گفت «نه»!

وقتی پپسی سریعترین جت مسافربری را آبی کرد، اما فیزیک گفت «نه»!
در سال ۱۹۹۶ و در اوج جنگ کولاها، پپسی تصمیم گرفت مرزهای تبلیغات را جابهجا کند؛ آن هم نه با یک بیلبورد ساده، بلکه با اجارهی هواپیمای افسانهای کنکورد!
پپسی این پرندهی تیزپای مافوق صوت را کاملاً آبیرنگ کرد و روی بدنهاش، لوگوی بزرگ برندش را کشید. این بخشی از کمپین عظیم Project Blue بود که ۵۰۰ میلیون دلار خرج داشت و هدفش نشان دادن روح مدرن و پیشرو پپسی بود. کنکورد آبی به شهرهای اروپا و خاورمیانه پرواز کرد و برای چند هفته، با پروازهای VIP و رسانهای خود، دنیا را شگفتزده کرد.
اما پشت این نمایش خیرهکننده، یک نگرانی فنی پنهان بود. مسافرانی که بلیت گرانترین پروازهای تبلیغاتی تاریخ را خریده بودند، درواقع در حال تجربهی سفری کوتاهتر و کُندتر از پروازهای عادی کنکورد بودند!
اما چطور ممکن است یکی از گرانترین و پرسروصداترین پروژههای تبلیغاتی تاریخ هوانوردی، در عمل، مجبور شده باشد مهمترین ویژگی کنکورد یعنی سرعت مافوقصوت بیرقیبش را فدای یک قوطی نوشابهی آبیرنگ کند؟
منبع : زومیت



![آربیتراژ چیست؟ مسیر مخفی کسب درآمد دلاری [چگونه صرافی ارزینجا این راه را آسان کرده است؟]](https://newslan.ir/wp-content/uploads/2025/11/d8a2d8b1d8a8db8cd8aad8b1d8a7da98-da86db8cd8b3d8aad89f-d985d8b3db8cd8b1-d985d8aed981db8c-daa9d8b3d8a8-d8afd8b1d8a2d985d8af-d8afd984d8a7_6909ce19717d6-390x220.jpeg)