موبايل

واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار به کجا رسید؟

واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار به کجا رسید؟

محمدرضا عالیان با بیان اینکه امکان ثبت سفارش و به روز رسانی موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار وجود دارد، تصریح کرد: اما همچنان واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار با اختلال مواجه است، چراکه تامین ارز انجام نمیشود.

به گفته وی، تا زمانی که این شرایط در بازار حاکم باشد، از روش‌هایی که افراد سودجو استفاده می‌کنند، یعنی قاچاق، تقاضای موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار تامین می‌شود. این روش هم فقط از طریق رویه مسافری انجام می‌شود.

رشد ۳ برابری واردات مسافری موبایل
عالیان در ادامه از افزایش ۲۰۰ درصدی واردات موبایل از طریق رویه مسافری در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت که این نشان دهنده وجود قاچاق سازمان یافته در واردات مسافری موبایل است.

تامین ارز موبایل‌های زیر ۶۰۰ دلار قطره چکانی است
سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در پاسخ به سوالی درباره وضعیت واردات موبایل‌های زیر ۶۰۰ دلار، اظهار کرد: وضعیت در این بخش نسبت به قبل بهتر شده، اما همچنان تامین ارز قطره چکانی است و بانک مرکزی با توجه به محدودیت‌ها سعی می‌کند تامین ارز را انجام دهد.

 اواخر اردیبهشت ماه اخباری مبنی بر ممنوعیت واردات آیفون منتشر شد، اما چند روز بعد این وضعیت به اختلال سیستمی نسبت داده شد و اعلام شد که ممنوعیتی در واردات هیچ کدام از برندهای موبایل وجود ندارد.  

اما این ماجرا همین جا تمام نشد و اوایل تیرماه انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت که واردات آیفون قانونی است، اما به دلیل مشکلات مربوط به تامین ارز، شدنی نیست و در مقابل، واردات غیرقانونی، ممنوع، اما شدنی است. به عبارت دقیق تر طبق اعلام این انجمن از ۲۴ اردیبهشت،  واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار تامین ارز نشده و واردات موبایل‌های زیر ۶۰۰ دلار هم به صورت قطره چکانی در حال انجام است.

منبع: ایسنا

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا