نرم افزار

واتس‌اپ گروه‌ها را به اجتماعات بزرگ تبدیل می‌کند

واتس‌اپ گروه‌ها را به اجتماعات بزرگ تبدیل می‌کند

مارک زاکربرگ به تازگی از عرضه قابلیت جدیدی به نام اجتماعات برای واتس اپ خبر داد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند گروه‌های چت مختلف خود را تحت یک گروه بزرگ‌تر دسته بندی کنند.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از  engadget، مارک زاکربرگ مدعی شده است که واتس اپ به تازگی قابلیتی جدید به نام اجماعات (Communities) را برای نرم‌افزار خود عرضه خواهد کرد. این به روز رسانی برای این نرم‌افزار یک تحول بزرگ محسوب می‌شود.
 
واتس اپ در پستی در این رابطه مدعی شده است که کاربران با استفاده از قابلیت اجتماعات می‌توانند گروه‌های چت مختلف را با یک دیگر «تحت یک چتر با ساختاری که برایشان کارساز است» ترکیب کنند. این ترتیب مردم می‌توانند به روز رسانی هایی که به کل یک اجتماع ارسال شده است را مشاهده کرده و گروه‌های بحث کوچک‌تر را بر اساس اهمیت شان سازماندهی کنند.
 
این کمپانی هنوز در رابطه با محوه شکل گیری این گروه‌ها اطلاعاتی منتشر نکرده است اما یک سخنگو در این باره مدعی شده است که ایده پشت این قابلیت آن بوده است که گروه‌های نزدیک به هم روش‌های بیشتری برای برقراری ارتباط با یکدیگر در اختیار داشته باشند. این کمپانی قابلیت یاد شده را در ماه‌های آینده در برخی از کشورها تست خواهد کرد و سپس آن را به صورت جهانی عرضه خواهد کرد.
 

 واتس‌اپ گروه‌ها را به اجتماعات بزرگ تبدیل می‌کند

 
زاکربرگ در یک پست فیس بوکی مدعی شده است که قابلیت اجتماعات برای واتس اپ و متا تحول بزرگی محسوب می‌شود. البته زاکربرگ در سال ۲۰۱۷ میلادی سعی کرده بود تا جهت فیس بوک را به سمت گروه‌ها و اجتماعات معنی دار پیش ببرد. این کمپانی در آن زمان سعی داشت تا در راستای استراتژی نزدیک‌تر کردن جهان به یکدیگر قابلیت‌های جیدی را برای گروه‌ها طراحی کرده و افراد را به استفاده از آنها تشویق کند. به نظر می‌رسد که زاکربرگ همین استراتژی را برای واتس اپ نیز در پیش گرفته است.
 
البته شبیه کردن واتس اپ به قابلیت گروه‌ها در فیس بوک با ریسک هایی نیز همراه است. تغییر ابتدایی فیس بوک به سمت قابلیت گروه‌ها موجب افزایش دوگانگی در این شبکه اجتماعی شد و به یکی از منابع انتشار اطلاعات نادرست تبدیل شد. همچنین واتس اپ که به خاطر قابلیت رمزنگاری از بسیاری از ابزار مدرن عرضه شده برای فیس بوک بی بهره مانده است نیز در حال حاضر با مشکل انتشار اطلاعات نادرست و سایر محتوای مشکل ساز دست و پنجه نرم  می‌کند و دسترسی به گروه‌های بیشتر به صورت یکجا می‌تواند این مشکلات را بیش از پیش مطرح کند.
 
یکی از سخنگویان فیس بوک مدعی شده است که این کمپانی در حال ایجاد شماری از به روز رسانی‌های امنیت محور است. او همچنین به کنترل‌های جدیدی اشاره کرده است که ادمین‌ها می‌توانند با استفاده از آنها به پاک کردن پیام‌ها و اعمال محدودیت‌های جدید برای فروارد کردن پیام‌ها بپردازند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا