امنيت

هک شدن نیمی از پسوردهای جهان در کمتر از یک دقیقه!

هک شدن نیمی از پسوردهای جهان در کمتر از یک دقیقه!

هوش مصنوعی مولد تاکنون کاربرد‌های بسیاری برای کاربران داشته است. برخی از این کارکردها ممکن است بسیار خطرناک باشند. طبق گزارش ۹to5Mac، سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی به نام PassGAN قادر است نیمی از پسوردها را تنها کمتر از یک دقیقه تشخیص دهد. همچنین رمز عبور ۷۱ درصد از آنها در کمتر از یک روز شناسایی شد.

به گزارش نیوزلن از برنا، ماه گذشته مایکروسافت ضمن اشاره به خطرات هوش مصنوعی در آینده از سرویس جدیدی به نام Security Copilot رونمایی کرد که می تواند از بروز این خطرات جلوگیری کند. همچنین پژوهشگران امنیتی می توانند در مقابل سواستفاده از تجهیزات مدرن از این قابلیت استفاده کنند.
یک شرکت امنیتی به نام Home security Heroes در این مورد تحقیقاتی را انجام داده است. این شرکت با این مطالعه چهره ترسناک و قدرتمند هوش مصنوعی مولد را نشان داده است. در این تحقیق از سیستم PassGAN و حدود ۱۵ میلیون نام کاربری و رمز عبور استفاده شد.

پس از این موضوع محققان امنیتی بطور دستی رمزهای عبور شکسته شده را مورد بررسی قرار دادند. البته PassGAN می‌تواند بطور خودکار در فهرست های فاش شده به سراغ توزیع رمزهای عبور واقعی رفته و آنها را یاد بگیرد.

کاربران برای ایمن داشتن حساب های کاربری خود باید از رمز عبورهای ایمن تر استفاده کنند. یک رمز عبور ایمن شامل ۱۲ کاراکتر است که در آن حروف کوچک و بزرگ، عدد و نمادها استفاده شده باشد. این رمز عبورها به راحتی رمزهای عبور ساده تشخیص داده نخواهند شد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا