امنيت

هک شدن داده‌های انویدیا توسط هکرها

هک شدن داده‌های انویدیا توسط هکرها

هفته گذشته روزگاری تیره و تار را برای شرکت انویدیا رقم زده بود و این شرکت به صورت رسمی تائید کرد که بخشی از داده‌های این شرکت در طی این دوران توسط مهاجمان سایبری به سرقت رفته بود.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از Engadget، انویدیا به صورت رسمی اعلام کرده است که در طول هفته گذشته بخش مهمی از اطلاعات خود را به هکرها واگذار کرده و کنترل آن‌ها را از دست داده بود.
 
این شرکت به واسطه سخنگوی رسمی خود این گونه این موضوع را مطرح کرده است: «ما آگاهی یافته‌ایم که مهاجمان امنیتی توانستند تا اطلاعات و رمزهایعبور کارمندان و برخی از اطلاعات خصوصی در زمینه سیستم‌های ما را در اختیار گرفته و آن را در اینترنت منتشر سازند.»
 
البته انویدیا هنوز به صورت قطعی مشخص نکرده است که این اطلاعات لو رفته دقیقا چه چیزهایی بوده‌اند ولی بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها، یک گروه هکر مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.
 

 هک شدن داده‌های انویدیا توسط هکرها

 
این گروه که با نام LAPSUS$ شناخته می‌شود، اعلام کرده است که بیش از یک ترابایت اطلاعات که شامل سورس کدهای درایورها و شماتیک تولید محصولات این شرت هستند را به دست آورده است.
 
باج درخواستی به این گروه در ازای بازگرداندن اطلاعات توسط ارزهای دیجیتالی انجام شده است و به این ترتیب انویدیا از افتادن این اطلاعات به دست عموم جلوگیری کرده است.
 
شایان ذکر است که در سال گذشته میلادی نیز نخستین حملات امنیتی از این دست به انویدیا انجام شده بود و این شرکت هنوز نتوانسته است تا این مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کند ولی موضوع مهماین است که سرانجام اطلاعات به این کمپانی بازگردانده شده‌اند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا