zoomit

دومین دوربین چاپ فوری لایکا پس از هفت سال معرفی شد

دومین دوربین چاپ فوری لایکا پس از هفت سال معرفی شد

شرکت سرشناس لایکا سرانجام پس از هفت سال از نسل دوم دوربین چاپِ‌ فوری خود، که در یک هماهنگی جالب با کارایی‌اش، Sofort (در آلمانی به‌معنی «فوری») نامیده شده، رونمایی کرد.

از نظر ظاهری، طراحی دستگاه جدید لایکا مینیمال است و لوگوی آشنای لایکا‌ را می‌توان در جای‌جای آن و ‌هم‌چنین روی درپوش لنز دید؛ شاید جذاب‌ترین ویژگی‌ ظاهری این دوربین، اهرمی باشد که برای چاپ فیلم از آن استفاده می‌شود. در دوربین‌های قدیمی از این اهرم برای جلو بردن فیلم فیزیکی استفاده می‌شد. کیفیت ساخت سوفورت ۲ نیز بسیار مناسب است و خریداران می‌توانند بین سه رنگ مشکی، قرمز و سفید دوربینشان را انتخاب کنند.

اصلی‌ترین بهبود سوفورت ۲ نسبت به نسل اولش، بهره‌بردن از قابلیت‌های دیجیتالی تازه است؛ سوفورت ۲ تنها یک دوربین چاپِ‌ فوری نیست و حال می‌تواند با استفاده از سنسورِ ۱٫۵ اینچی CMOS خود، تصاویر دیجیتالی ۴٫۹ مگاپیکسلی ثبت و آن‌ها را در حافظه‌ ذخیره سازی خود (با ظرفیت ۴۵ عکس) یا کارت حافظه میکرو SD جانبی ذخیره‌ کند؛ سپس می‌توانید بین چاپ سریع آن یا انتقالش به گوشی از طریق بلوتوث تصمیم بگیرید.

خوشبختانه، لایکا خساست به خرج نداده و قابلیت چاپ عکس را فقط به عکس‌های خود سوفورت محدود نکرده است؛‌ کافی است هر عکسی که دارید را از طریق برنامه‌ی FOTOS لایکا به دوربین منتقل کنید سپس با کشیدن اهرم بالای آن، شاهد چاپ شدنشان روی فیلم‌هایی به اندازه‌ی کارت‌ اعتباری و ابعاد ۸۶ در ۵۴ میلی‌متری باشید. سوفورت ۲ از فیلم‌های دوربین Instax Mini شرکت فوجی‌فیلم هم پشتیبانی می‌کند.

بدون شک مهم‌ترین بخش جلویی دوربین، لنز ۲٫۴ میلی‌متری Leica Summer با زاویه‌ی دید معادل ۲۸ میلی‌متر و دیافراگم f/2 است. این لنز که در مدل اولیه‌ی سوفورت هم استفاده شده بود، حداقل فاصله‌ی فوکوس ۱۰ سانتی‌متری دارد و یک فلش داخلی نیز همراهی‌اش می‌کند.

در قسمت پشت سوفورت ۲، صفحه‌نمایشی سه اینچی با فناوری TFT LCD جاخوش کرده است؛ جدا از تنظیم کادربندی و پیش‌نمایش تصاویر گرفته شده، می‌توان با استفاده از منوی آشنای دوربین‌های لایکا، تنظیمات و متغیر‌هایی چون نوردهی را تغییر داد.

هم‌چنین امکان انتخاب بین ۱۰ افکتِ لنز‌ مثل فیش‌آی (Fisheye) و تغییرِ رنگ (Color Shift) و ۱۰ فیلترِ فیلم مثل تک‌رنگ (Monochromatic) و قدیمی (Retro) برای شخصی‌سازی بیش‌ازپیش نتیجه‌ی نهایی وجود دارد.

اگر از علاقه‌مندان به سلفی هستید، دکمه‌ی شاتر دومی که جلوی سوفورت ۲ جا گرفته برای شما است؛ به علاوه، بر خلاف نسل پیشین که باتری قابل تعویض داشت، ساخته‌ی جدید آلمانی‌ها به باتری داخلی با قابلیت شارژ‌ از طریق USB-C مجهز شده است. به گفته‌ی لایکا، این باتری با یک شارژ کامل تا حداقل ۱۰۰ تصویر دوام می‌آورد.

دوربین لایکا سوفورت ۲ از تاریخ نهم نوامبر ۲۰۲۳ (۱۷ مهر ۱۴۰۲) روانه‌ی بازار می‌شود. قیمت دوربین موردبحث ۳۸۹ دلار است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا