zoomit

هواوی بار دیگر در بازار موبایل چین تاج‌گذاری کرد

هواوی بار دیگر در بازار موبایل چین تاج‌گذاری کرد

مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانالیس گزارش خود از بازار گوشی‌های هوشمند چین در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۵ را منتشر کرد.

بازار چین که بزرگ‌ترین میدان رقابت برندهای موبایل در جهان محسوب می‌شود، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش چهار درصدی در حجم عرضه مواجه شد؛ اما با وجود این افت، همچنان مسیر بهتری نسبت‌به بازار جهانی در پیش گرفته است.

هواوی با عرضه‌ی ۱۲٫۲ میلیون دستگاه و کسب ۱۸ درصد از سهم بازار، بزرگ‌ترین برند بازار موبایل چین (از نظر حجم عرضه) شد؛ رشدی ۱۵ درصدی نسبت‌به سال گذشته. سری نوا ۱۴ با سیستم‌عامل HarmonyOS 5.0 نقشی کلیدی در موفقیت هواوی در این فصل داشت.

در رتبه‌ی دوم، ویوو با عرضه‌ی ۱۱٫۸ میلیون گوشی و در اختیار داشتن ۱۷ درصد سهم بازار قرار دارد. ویوو از استراتژی عرضه‌ی مرحله‌ای بهره برده و مدل‌هایی از سری‌های X200 و S30 و Y300 را روانه‌ی بازار کرده است.

رتبه‌ی سوم به اوپو تعلق دارد (که شامل مدل‌های وان‌پلاس نیز می‌شود). اوپو با فروش ۱۰٫۷ میلیون دستگاه، ۱۶ درصد بازار را در اختیار دارد.

مقاله‌های مرتبط

در جایگاه‌های چهارم و پنجم، شیائومی و اپل قرار دارند؛ هر دو با سهمی ۱۵ درصدی از بازار و فروش به‌ترتیب ۱۰٫۴ و ۱۰٫۱ میلیون دستگاه.

کانالیس پیش‌بینی می‌کند که شرکت‌ها در ادامه‌ی سال با چالش حفظ روند رشد روبه‌رو خواهند شد، چراکه بخش عمده‌ای از تقاضای نیمه‌ی نخست سال، ناشی از برنامه‌ی یارانه‌ای چین بود که اکنون پایان یافته است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا