سخت‌افزار

هند تولید قطعات برای محصولات اپل را آغاز کرد

هند تولید قطعات برای محصولات اپل را آغاز کرد

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: واحد هندی شرکت جابیل، ارسال بدنه‌های ایرپاد به چین و ویتنام که ایرفون بی‌سیم در آنجا مونتاژ می‌شوند را آغاز کرده است.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، اپل سرگرم توسعه تولید در هند به منظور کاهش وابستگی به چین است زیرا محدودیت‌های تجاری آمریکا و اختلالات ناشی از کووید، فعالیت تولیدی در چین را پرریسک کرده است. با این حال، تولید در هند تا به حال، به آیفون محدود بوده و اکنون به ایرپاد گسترش پیدا کرده است.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، رشد بخش تولید را اولویت ملی قرار داده و برای پروژه‌های توسعه شرکت‌ها، مشوق مالی و حمایت دولتی فراهم کرده است. اپل در این تلاش‌ها، نقش محوری داشته و شرکای این شرکت آمریکایی نظیر فاکسکان، تولید مدل‌های جدید آیفون در هند را افزایش داده‌اند.

اپل بزرگترین سازنده محصولات بی‌سیم در جهان است که این بخش، شامل ایرفون و هدفون هم می‌شود. طبق آمار شرکت کانالایز، این شرکت ۲۳.۸ میلیون دستگاه بی‌سیم در سه ماهه سوم به بازار عرضه کرده و سهم بازارش ۳۱ درصد بوده است.

اگرچه هنوز هند، فاصله زیادی تا تولید کامل ایرپاد اپل در این کشور دارد اما دهلی‌نو به بیش از ده‌ها شرکت چینی برای افزایش تولید از طریق جوینت ونچرهایی که با شرکای هندی خود دارند، چراغ سبز داده است. شرکت چینی “لوکس‌شیر پرسیژن اینداستری” یکی از تامین کنندگان چینی اپل است که ایرپاد تولید می‌کند و یکی از شرکت‌هایی است که موافقت هند را دریافت کرده است.

شرکت لوکس‌شیر در سال ۲۰۲۰ برای خرید کارخانه تعطیل شده موتورولا در ایالت تامیل نادو توافق کرد اما هنوز تولید محصولات اپل را به صورت داخلی شروع نکرده است. توسعه تولید محصولات اپل در هند با طرح‌های دولت مودی برای فراهم کردن مشوق مالی برای تولید ایرفون بی‌سیم و ساعت هوشمند، همزمان شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل برای متنوع کردن پایگاه‌های تولید محصولات و کاهش وابستگی به چین که محل تولید ۹۸ درصد از گوشی‌های آیفون است، راه درازی در پیش دارد. تنش‌ها میان واشنگتن و پکن و شیوع کووید در یک کارخانه بزرگ محصولات اپل در چین، آسیب پذیری‌های زنجیره تامین این شرکت را نمایان کرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا