مديريت ICT

همکاری اجباری گوگل با FBI برای دستگیری مظنونین آتش‌سوزی

همکاری اجباری گوگل با FBI برای دستگیری مظنونین آتش‌سوزی

این آتش سوزی عمدی در ۲۴ آگوست و یک روز پس از شلیک پلیس به یک فرد سیاهپوست به نام جیکوب بلیک در ویسکانسن اتفاق افتاد. این تیراندازی اعتراضات گسترده ای در سراسر آمریکا در پی داشت. طی این اعتراضات و نافرمانی‌های مدنی در سیاتل و بخش هایی از آمریکا ۲ نفر بمب آتش زا در ورودی پشتی مقرهای پلیس سیاتل پرتاب کردند.

به گزارش نیوزلن از مهر، هرچند در این حمله ساختمان آسیب چندانی ندید اما با واکنش گسترده پلیس روبرو شد. پس از آن اف بی آی جایزه‌ای ۲۰ هزار دلاری برای هرگونه اطلاعات مرتبط با این آتش سوزی عمدی اعلام کرد.

اسناد دادگاه نشان می دهد اف بی آی برای دریافت اطلاعات درباره ۲ مظنون به گوگل فشار وارد کرده بود. این سازمان با استفاده از حکم دادگاه، داده های موقعیت مکانی دستگاه های اندرویدی که قبل و بعد از آتش سوزی در آن نزدیکی بودند را به دست آورد. گوگل یک روز پس از درخواست اف بی آی اطلاعات را در اختیار سازمان قرار داد.

سخنگوی گوگل در این باره می گوید: ما هنگام دریافت درخواست ها از سوی سازمان‌های مجری قانون فرایندهای دقیقی را اجرا می کنیم که برای محافظت از حریم خصوصی کاربران طراحی شده و هم زمان از فعالیت های مهم پلیس پشتیبانی می کند.

البته اف بی آی بعداً به طور عمومی از مردم درخواست کمک کرد. این روند نشان می دهد هرگونه اطلاعات موقعیت مکانی که از گوگل دریافت شده برای ردیابی دو مظنون به اف بی آی کمک نکرده است.

استفاده پلیس از داده های موقعیت مکانی موضوع جدیدی نیست و طی سال های اخیر حکم های دادگاه برای دسترسی به چنین داده هایی افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۹ میلادی نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرد گوگل هر هفته ۱۸۰ درخواست داده را بررسی می کند.

همچنین گوگل اعلام کرد در ۲۰۲۰ میلادی ۱۱۰۳۳ درخواست دسترسی به داده های مکانی دریافت کرده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا