نرم افزار

هم‌بنیانگذاران اینستاگرام اپلیکیشن خبری مبتنی بر هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌کنند

هم‌بنیانگذاران اینستاگرام اپلیکیشن خبری مبتنی بر هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌کنند

دو بنیانگذار اینستاگرام در حال ارائه یک اپ خبری مبتنی بر هوش مصنوعی برای کاربران اندروید و iOS هستند. پستی که از این تیم در وبسایت Medium منتشر شده است گزارش می‌دهد که Artifact، به عنوان یک فید خبری، از مرحله فهرست انتظار خارج شده و اکنون برای دانلود در دسترس قرار گرفته است. روشن است که راه‌اندازی یک فید خبری در بازار فعلی یک کار بسیار چالش‌برانگیز است. بازار اپلیکیشن‌های خبری تحت تسلط غول‌های تثبیت‌شده حوزه فناوری است: نقش‌آفرینان اصلی این حوزه شامل گوگل، اپل، متا، مایکروسافت و حتی یاهو هستند.
 
 
به گزارش اتنا و به نقل از اسلش‌گیر، طبق تحقیقات پیو، فیس‌بوک و یوتیوب – متعلق به شرکت‌های متا و گوگل – نیمی از کاربرانی را که به طور معمول اخبار مورد نظر خود را به صورت آنلاین دریافت می‌کنند به خود جذب کرده‌اند. اخبار دقیقاً یک بازار مناسب برای استارت‌آپ‌ها نیست. اما به هر حال، کوین سیستروم و مایک کریگر، خالقان Artifact، که دو نفر از بازیگران کلیدی در ارتقای اینستاگرام از یک سرویس ساده آرشیو تصاویر به یک نیروگاه جهانی رسانه‌های اجتماعی بودند، بر این حوزه تمرکز کرده‌اند. اگر این دو بتوانند به یک تغییر پارادایم مشابه در تجمیع اخبار دست یابند پیامدهای آن می‌تواند چشمگیر باشد.

 

هم‌بنیانگذاران اینستاگرام اپلیکیشن خبری مبتنی بر هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌کنند

 

رویدادهای جاری در زمانبندی شما

 
ایده اصلی آرتیفکت مبتنی بر شخصی‌سازی است. آرتیفکت به‌جای وارد شدن به حوزه‌های بحث‌برانگیز و دردسرساز، و گاهی اوقات از نظر اخلاقی مبهم اخبار حمایت‌شده شخص ثالث یا راستی‌آزمایی‌‌ها با پول نقد، داده‌های مربوط به استفاده کاربر را جمع‌آوری می‌کند و از الگوریتمی برای ارائه یک فید خبری شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کند که متناسب با علایق کاربر و متناسب با عادت‌های مطالعه‌ای او باشد.
 
شعار رسمی آرتیفکت این است: «یک فید خبری شخصی‌سازی‌شده توسط هوش مصنوعی». البته روشن است که چندین شرکت بزرگ درحوزه اخبار دیجیتال قبلا این خدمات را ارائه داده‌اند: فیس‌بوک حدود یک دهه است که فید خبری خود را به صورت شخصی سازی شده ارائه کرده است و گوگل از سال ۲۰۲۰ شروع به استفاده از داده‌های شخصی برای سفارشی کردن اخبار صوتی در دسترس از طریق هوش مصنوعی خود کرد.
 
با این تفاصیل، موفقیت آرتیفکت احتمالاً به اجرا بستگی دارد تا نوآوری. آرتیفکت قصد دارد از طریق مدیریت محتوای برتر، خود را از رقبا متمایز کند، و به جای فیلترهای دستی متعدد، به کمک طیف وسیعی از اخبار از منابع مختلف و ردیابی نحوه تعامل کاربران روشی نوین در پیش بگیرد. اگر آرتیفکت بتواند این ایده را اجرایی کند می‌تواند به عنوان منبع برتر اطلاعات قابل اعتماد از غول‌های خبری فعلی پیشی بگیرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا