zoomit

هشدار مایکروسافت درباره سوءاستفاده از Quick Assist؛ تهدیدی برای کاربران ویندوز و مک

هشدار مایکروسافت درباره سوءاستفاده از Quick Assist؛ تهدیدی برای کاربران ویندوز و مک

مایکروسافت هشدار مهمی خطاب به کاربران ویندوز و مک منتشر کرده و از آن‌ها خواسته است از اپلیکیشن Quick Assist برای دسترسی از راه‌ دور به سیستم‌های خود استفاده نکنند. به‌گفته‌ی این شرکت، مهاجمان سایبری با بهره‌گیری از تکنیک‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی تلاش می‌کنند به‌صورت غیرمجاز به دستگاه‌های کاربران دسترسی یابند و اطلاعات شخصی و داده‌های حساس آن‌ها را سرقت کنند.

بر اساس گزارش فوربز، با رشد سریع استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی، آموزش، سرگرمی و رایانش، نگرانی‌ها درباره‌ی سوءاستفاده‌های امنیتی و نقض حریم خصوصی نیز افزایش یافته است. هکرها اکنون از قدرت AI برای فریب کاربران و اجرای حملات پیچیده‌تر استفاده می‌کنند.

Quick Assist ابزاری برای دسترسی از راه‌ دور به سیستم‌های ویندوز و مک محسوب می‌شود. مایکروسافت هشدار داده است که کلاهبرداران با پوشش پشتیبانی فنی، اغلب وانمود می‌کنند که از طرف شرکت‌های معتبر خدمات IT تماس می‌گیرند و با استفاده از روش‌های مهندسی اجتماعی، اعتماد کاربر را جلب می‌کنند. آن‌ها سپس با بهره‌گیری از ابزارهایی مانند Quick Assist به دستگاه قربانی متصل می‌شوند.

مایکروسافت می‌گوید استفاده‌ی گسترده از هوش مصنوعی باعث شده است تولید محتوای متقاعدکننده برای حملات سایبری با سرعت و هزینه‌ی پایین‌تری انجام شود. مهاجمان با استفاده از این فناوری، محتوای فریبنده‌ای تولید می‌کنند که ظاهر آن‌ها کاربران کم‌تجربه را به‌سادگی فریب می‌دهد.

حملات پیشرفته‌ی از طریق Quick Assist، شامل ابزارهایی می‌شود که با نمایش اعلان‌ها یا تصاویر هشداردهنده، کاربر را به واکنش فوری ترغیب می‌کنند. جالب اینکه طبق اعلام FBI، تماس‌های ناخواسته‌ی مربوط به پشتیبانی فنی، در اغلب مواقع نوعی کلاهبرداری محسوب می‌شوند.

مایکروسافت و گوگل تأکید کرده‌اند که هیچ‌گاه مستقیماً با کاربران تماس نمی‌گیرند تا درباره‌ی مشکلات فنی اطلاع دهند یا درخواست کمک کنند. FBI نیز هشدار داد که هیچ شرکت پشتیبانی فنی معتبری، بدون درخواست قبلی ازطرف کاربر با او تماس نمی‌گیرد.

کاربران باید از نصب اپلیکیشن‌هایی که امکان دسترسی از راه‌ دور به کامپیوتر آن‌ها را دارند، خودداری کنند. اگر به پشتیبانی نیاز دارید، باید از طریق کانال‌های رسمی و شناخته‌شده با شرکت‌های فنی تماس بگیرید یا از ابزارهای داخلی و امن مثل Remote Help درون سازمان‌ها استفاده کنید.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا