هتل بسیار ارزان؛ وقتی حریم خصوصی شما به جاذبه گردشگری بدل میشود

هتل بسیار ارزان؛ وقتی حریم خصوصی شما به جاذبه گردشگری بدل میشود
هنگامی که تتسویا اینوئه ۲۷ ساله، مدیریت آساهی ریوکان (مهمانخانهی سنتی ژاپنی متعلق به مادربزرگش در شهر فوکوئوکا) را بر عهده گرفت، به این فکر افتاد که چگونه میتواند در اقتصاد امروزی، کسبوکار خود را بهبود ببخشد.
اینوئه ایدهی جالبی داشت: استفاده از اینترنت برای جذب مخاطب و کسب درآمد. مهمانانی که به آساهی ریوکان میآیند، این فرصت را دارند که برای اقامت خود فقط ۱۰۰ ین (حدود یک دلار) بپردازند؛ اما به یک شرط: باید موافقت کنند که تمام مدت اقامتشان بهصورت زنده از یوتیوب پخش شود.
به روایت CNN، محدودیتهایی هم وجود دارد. اینوئه توضیح میدهد که این پخش زنده فقط «تصویری» است و صدا ندارد، بنابراین حریم خصوصی مهمانان در مکالمات یا تماسهای تلفنی حفظ میشود. نام کانال یوتیوب او «هتل یک دلاری» (One Dollar Hotel) است. مهمانان اجازهی خاموشکردن چراغها را دارند و محوطهی حمام و دستشویی خارج از دید دوربین قرار دارد.
اینوئه میگوید: «هتل ما ارزانقیمت است، بنابراین ما به یک ارزش افزودهی جدید نیاز داشتیم؛ چیزی خاص که همه دربارهی آن صحبت کنند.»
اینوئه میگوید: «جوانان امروزی خیلی به حریم خصوصی اهمیت نمیدهند. برخی از آنها میگویند مشکلی ندارد که برای یک روز [توسط دیگران] دیده شوند.»
واضح است که اتاقهای یک دلاری «محصولی زیانده برای جذب مشتری» هستند؛ اما اینوئه فراتر از هزینهی یک شب اقامت فکر میکند. کانال یوتیوب او در حال حاضر از ۲۷ هزار سابسکرایبر (دنبالکننده) عبور کرده و میتواند با قراردادن تبلیغات، کانال خود را به درآمدزایی برساند.
در روزهایی که اتاق خالی است یا ویدیویی پخش نمیشود، اینوئه از خودش در حال کار در دفتر ریوکان فیلم میگذارد و با تابلوهایی به زبان ژاپنی و انگلیسی، بینندگان را از نبودن خود مطلع میکند.
فارغ از فرصت تماشاشدن توسط هزاران غریبه در اینترنت، دلایل زیادی برای سفر به فوکوئوکا وجود دارد. این شهر زیبای ساحلی به غذاهای باورنکردنیاش شهرت دارد؛ از غذاهای دریایی تازه گرفته تا زادگاه رستوران زنجیرهای محبوب «ایچیران.»
منبع : زومیت



