مديريت ICT

نقش پررنگ سامسونگ در تولیدات اپل

نقش پررنگ سامسونگ در تولیدات اپل

تعجب‌آور است که بدانید اپل یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌سازهای جهان، برای تهیه بخش عمده‌ای از پنل‌های صفحه نمایش خود دست به دامن قوی‌ترین رقیبش در این زمینه یعنی شرکت سامسونگ است.

به گزارش نیوزلن از همشهری آنلاین، در گزارشی از راس یانگ و طبق اطلاعات داخلی مرکز مشاوران زنجیره تامین صفحه نمایش (DSCC) آمده است که  شرکت اپل ۸۲ درصد از پنل‌های خود را از سامسونگ، ۱۲ درصد را از دیگر شرکت کره‌ای یعنی  ال‌جی و ۶ درصد دیگر را از BOE چین خریداری کرده است. همچنین طبق این گزارش، گوشی‌های مدل آیفون ۱۴ پرو مکس تنها دارای پنل‌های شرکت سامسونگ خواهند بود. سامسونگ در خصوص سری آیفون ۱۳ هم همین سهم را در تامین پنل‌های اپل در دست داشت.

اپل پنل‌های محصول شرکت BOE چین را سری‌های آیفون ۱۴ غیر پرو به کار خواهد گرفت.

با وجود نیارمندی اپل به تامین پنل‌های صفحات نمایش گوشی خود به شرکت‌های دیگر، مجموعه سفارش‌ها روندی افزایشی را نشان داده‌اند. جزئیات دقیق‌تر از گزارش یانگ نشان می‌دهد که محموله‌ها از کارخانه‌های ساخت پنل نمایش به کارخانه‌های مونتاژ اپل از ۱.۸ میلیون واحد در ماه ژوئن به ۵.۳۵ میلیون واحد در ژوئیه و به بیش از ۱۰ میلیون واحد درماه  اوت و در نهایت به بیش از ۱۶.۵ میلیون واحد در سپتامبر رسیده است. این  میزان سفارش‌ها نشان‌دهنده برنامه اپل برای تولید حداقل ۳۴ میلیون دستگاه در سه ماه اول فروش سری آیفون‌های ۱۴ است.

در رویداد Far Out که  ۷ سپتامبر در کوپرتینو ، کالیفرینیا برگزار می‌شود، چهار مدل گوشی‌های آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ مکس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس عرضه می‌شوند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا