ارتباطات

نصب بیش از ۳۸ میلیون تلفن ثابت در کشور

به گزارش ایسنا،‌ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰ را منتشر کرد. ضریب نفوذ تلفن ثابت، ۳۴.۴۲ درصد است که با احتساب شرکت مخابرات ایران، FCPها و شرکت‌های Servco به میزان ۳۸ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۳۴۳ خط منصوبه و ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۱۸۱ خط دایری را شامل می‌شود.
 

طبق این آمار،‌ تعداد اشتراک‌های تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات ایران به مجموع ۳۶ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۶۶۸ خط منصوبه رسیده که شامل ۳۱ میلیون و ۹۵ هزار و ۵۹۵ تعداد خط منصوبه شهری و پنج میلیون و ۸۸۰ هزار و ۷۳ خط منصوبه روستایی می‌شود. تعداد خطوط دایری مخابرات نیز به مجموع ۲۸ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۶۲۳ رسیده که شامل ۲۴ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۷۸۰ خط دایری شهری و سه میلیون و ۹۷۵ هزار و ۸۴۳ خط دایری روستایی می‌شود. 

همچنین اشتراک‌های تلفن ثابت توسط شرکت‌های FCP، مجموع یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۳۶۰ خط منصوبه و ۳۵۸ هزار و ۲۴۳ خط دایری را شامل می‌شود. شرکت‌های Servco نیز مجموع ۱۱ هزار و ۳۱۵ خط تلفن ثابت دارند.

در حوزه توسعه زیربخش تلفن ثابت تا پایان سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰، ۵۱ هزار و ۴۰۰ روستا دارای ارتباط و ۴۷ هزار و ۲۷۲ روستا دارای تلفن خانگی هستند و تعداد مشترکان روستایی هم به سه میلیون و ۹۷۵ هزار و ۸۴۳ می‌رسد. همچنین تعداد تلفن همگانی ۹۲ هزار و ۲۷۶ عدد و تعداد تلفن‌های همگانی جاده‌ای ۱۹۹۶ عدد است. درصد میزان موفقیت در برقراری مکالمات (ASR) نیز ۵۵.۶۴ است.
 

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا