zoomit

بازیابی و ریکاوری اطلاعات پاک شده فلش مموری

بازیابی و ریکاوری اطلاعات پاک شده فلش مموری

احتمالاً برایتان پیش آمده که فایل مهمی را به اشتباه حذف و سپس هر روش ممکنی که به ذهنتان آمده را برای بازگرداندن آن امتحان کنید. خوشبختانه سالیان زیادی است که برنامه‌هایی تحت عنوان ریکاوری فایل‌های حذف شده توسعه یافته‌اند و فایل‌ها را فارغ از منبعشان مانند فلش یا هارد، باز می‌گردانند.

حذف شدن فایل‌ها دلایل دیگری نیز می‌تواند داشته باشد مثلاً ممکن است به علت باگ نرم‌افزاری سیستم‌عامل، قطع شدن ناگهانی برق هارد، آسیب فیزیکی یا عوامل دیگر رخ دهد. در نهایت چیزی که مهم است، ریکاوری به موقع با ابزارهای مناسب است.

بازیابی فایل های حذف شده از فلش مموری

اگر بعد از حذف شدن فایل و چک کردن سطل زباله ویندوز یا مک، متوجه شدید که فایل به‌طور کامل از روی هارد یا فلش پاک شده، باید با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف اقدام به بازگردانی فایل‌های موردنظر کنید.

توجه داشته باشید زمانی که فایلی را پاک می‌کنید یا به هردلیلی از دیسک حذف می‌شود، در واقع فضای اشغال‌شده توسط آن برای جای‌گذاری فایل‌های جدید علامت‌گذاری می‌شود؛ بنابراین هرچه زمان بیشتری از حذف شدن فایل بگذرد، کدهای جدید جای فایل قبلی را خواهند گرفت و لحظه به لحظه کار برای شما سخت‌تر می‌شود.

باید حواستان باشد تا زمانی که موفق به بازگردانی فایل نشده‌اید، نباید با سیستم خود کاری به جز ریکاوری کردن فایل انجام دهید زیرا سایر کارهای اضافه نیز با رونویسی کدهای جدید روی کدهای قبلی، تنها شانس موفقیت شما را کمتر خواهند کرد. در ادامه برنامه‌هایی را معرفی خواهیم کرد که در مواقع بسیاری، سودمندی خود را در این زمینه به کاربران ثابت کرده‌اند.

برنامه های بازیابی فایل های حذف شده از فلش مموری

برنامه‌هایی که در زیر معرفی شده‌اند طبق نظرات کاربران و بررسی‌های انجام‌شده، کاملاً ایمن هستند و از محتوای خصوصی محافظت می‌کنند؛ اما شما نیز باید شخصاً حواستان به این مسئله باشد. همچنین نحوه‌ی کار کردن با آن‌ها نیز تا حد ممکن ساده طراحی شده تا هنگام بروز مشکل باعث سردرگمی شما نشوند.

Recoverit

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا