فناوری

نرم افزار‌های جاسوسی اسرائیل در خدمت دولت لهستان

نرم افزار‌های جاسوسی اسرائیل در خدمت دولت لهستان

پایگاه خبری نیوزلن(newslan.ir) :

نرم افزار‌های جاسوسی اسرائیل در خدمت دولت لهستان

رهبر حزب محافظه کار لهستان  اعتراف کرده که این کشور، نرم افزار‌های جاسوسی قدرتمند اسرائیل را خریداری کرده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از آسوشیتدپرس، قدرتمندترین سیاستمدار لهستان اذعان کرد که این کشور نرم افزار‌های جاسوسی پیشرفته‌ای را از گروه سازنده نرم افزار‌های نظارتی اسرائیل NSO خریداری کرده است، اما استفاده از آن برای هدف قرار دادن مخالفان سیاسی خود را رد کرد.

یاروسلاو کاچینسکی، رهبر حزب محافظه کار حاکم لهستان، قانون و عدالت، در مصاحبه‌ای گفت که نرم افزار  Pegasus اکنون توسط سرویس‌های مخفی در بسیاری از کشور‌ها برای مبارزه با جرم و جنایت و فساد استفاده می‌شود.  او خاطرنشان کرد که Pegasus نشان دهنده یک پیشرفت تکنولوژیکی نسبت به سیستم‌های نظارتی قبلی است که به سرویس‌ها اجازه نظارت بر پیام‌های رمزگذاری شده را نمی‌داد.

کاچینسکی در مصاحبه‌ای که قرار است در هفته‌نامه Sieci منتشر شود، گفت: “اگر سرویس‌های لهستانی این نوع ابزار را نداشته باشند، بد است. “

نرم افزار‌های جاسوسی اسرائیل در خدمت دولت لهستان

روز پنج‌شنبه،  عفو بین‌الملل به‌طور مستقل یافته‌های آزمایشگاه شهروندی را تأیید کرد که سناتور کریستوف بریزا در سال ۲۰۱۹ چندین بار در زمان اجرای کمپین انتخابات پارلمانی مخالفان هک شده است.  پیام‌های متنی دزدیده شده از تلفن بریزا توسط تلویزیون دولتی به عنوان بخشی از یک کمپین بدنام کردن در گرماگرم رقابت که حزب حاکم پوپولیست با اندکی برتری، پیروز شد، بررسی و پخش شد.

بریزا اکنون معتقد است که انتخابات منصفانه نبود، زیرا حزب حاکم به تفکرات و برنامه‌های تاکتیکی مبارزات انتخاباتی او دسترسی داشت. این افشاگری‌ها لهستان را تکان داد و با رسوایی واترگیت در دهه ۱۹۷۰ در ایالات متحده مقایسه شد و برخی مقامات خواستار تشکیل کمیسیون تحقیق در پارلمان شدند، اما کاچینسکی گفت که دلیلی برای تشکیل چنین کمیسیونی نمی‌بیند و نقش نظارت را در نتیجه انتخابات ۲۰۱۹ رد کرد.

متحدان کاچینسکی قبلاً خرید و استفاده لهستان از Pegasus را رد کرده بودند. ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، یافته‌های Citizen Lab-AP را «اخبار جعلی» خواند و اعلام کرد که یک سرویس اطلاعاتی خارجی می‌توانست این جاسوسی را انجام داده باشد، ایده‌ای که توسط منتقدان رد شد و گفتند هیچ دولت دیگری علاقه‌ای به بررسی هدف لهستانی‌ها نخواهد داشت.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا