مديريت ICT

موسس توییتر به اشتباه خود اعتراف کرد

موسس توییتر به اشتباه خود اعتراف کرد

جک دورسی، یکی از موسسان و مدیرعامل سابق توییتر، از ایلان ماسک نام نبرد اما در اظهاراتش روشن کرد که این شرکت مشکلات قابل توجهی در زمان حضور وی داشته و همچنان دارد.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، دورسی گفت: نظراتش پیرامون فایلهای توییتر که ماسک اخیرا منتشر کرد تا از ادعاهایش درباره غرض‌ورزی مدیریت قبلی توییتر نسبت به محافظه کاران در نظارت بر محتوا را ثابت کند، را اضافه می‌کند.

جک دورسی در ابتدای پست خود نوشت: به سه اصل معتقد است. شبکه اجتماعی باید در برابر کنترل شرکتی و دولتی ایستادگی کند. نویسنده تنها شخصی است که می‌تواند محتوایی که تولید می‌کند را حذف کند و نظارت بهتر است که با انتخاب الگوریتمی اجرا شود. توییتری که من آن زمان مدیریت کردم و توییتر امروزی، هیچ کدام از این سه اصل را ندارند.

ایلان ماسک که خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر را اواخر اکتبر نهایی کرد، تغییرات زیادی در این شبکه اجتماعی صورت داده و حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که در زمان دورسی و پس از حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه، به طور دائمی مسدود شده بود را برگردانده است.

دورسی انتقاد خاصی نسبت به ماسک مطرح نکرد. وی گفت: پس از این که شرکت الیوت، به عنوان یک سرمایه‌گذار کنشگر وارد توییتر شد، تلاش برای هدایت این شرکت شبکه اجتماعی در مسیر درست را رها کرد.

موسس سابق توییتر نوشت: این تقصیر من بود. وقتی یک سرمایه‌گذار کنشگر در سال ۲۰۲۰ سهام توییتر را خرید، من کاملا از تلاش برای پیشبرد تغییرات دست کشیدم.

درباره تصمیم توییتر برای تعلیق حساب ترامپ، دورسی نوشت: معتقد است که هیچ نیت سوء یا اهداف پنهانی وجود نداشته و همه مطابق با بهترین اطلاعاتی که در آن زمان داشتند، عمل کردند. با این حال، اشتباهاتی صورت گرفت و اگر توییتر به جای تمرکز به ابزارهایی برای خودش، به ابزارهای بیشتر برای افرادی که از این سرویس استفاده می‌کردند تمرکز می‌کرد، این شرکت در وضعیت فعلی قرار نمی‌گرفت. پلتفرم‌های شبکه اجتماعی نباید محتوا را حذف کرده یا حسابها را تعلیق کنند زیرا چنین اقدامی زمینه مهم، یادگیری و اجرای فعالیت غیرقانونی را پیچیده می‌کند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، دورسی به پروژه‌های بلو اسکای، ماستودون و ماتریکس اشاره کرد که می‌توانند دیدگاهی که او از پروتکل شبکه اجتماعی رایگان و آزاد دارد را محقق می کنند. وی گفت: به پروژه‌های امیدبخش کمک مالی فراهم خواهد کرد و از یک میلیون دلار کمک برای اپلیکیشن پیام‌رسان رمزنگاری شده سیگنال آغاز می‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا