شبكه اجتماعی

مقباله سناتورهای آمریکایی با اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی

مقباله سناتورهای آمریکایی با اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی

فرانسیس هوگن افشاگر فیس بوک سال گذشته اسنادی را نشان داد که اینستاگرام (زیر مجموعه فیس بوک) برای نوجوانان مخرب است. از سوی دیگر برخی کارشناسان ادعا کردند شبکه های اجتماعی علاوه بر مضرات دیگر، اخبار جعلی درباره ویروس کرونا و واکسن ها منتشر می کند و این روند باید متوقف شود.

به گزارش نیوزلن از مهر، تحت لایحه ای که این دوسناتور آمریکایی ارائه کرده اند بنیاد ملی علوم و آکادمی علوم، مهندسی و پزشکی آمریکا تحقیقی درباره اقداماتی انجام می دهند که فیس بوک یا شبکه های اجتماعی دیگر می توانند برای مقابله با اعتیاد به این پلتفرم ها انجام دهند.

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نیز باتوجه به یافته های این تحقیق قوانینی وضع می کند. در صورتیکه پلتفرم ها از آنها پیروی نکنند، مسئول تخلف شناخته خواهند شد.

کلوبوچار در بیانیه ای اعلام کرد: برای مدتی طولانی شبکه های اجتماعی ادعا می کردند: «به ما اعتماد کنید». اما اکنون می دانیم که این پلتفرم ها سودآوری را بر مردم ترجیح می دهند و با استفاده از الگوریتم ها محتوای خطرناکی را ترویج می کنند که کاربران را به دام می انداز و اخبار جعلی را گسترش می دهد. این لایحه برای مقابله با این اقدامات ارائه شده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا