وب و اينترنت

معرفی بدترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱

در سال ۲۰۲۱ در کنار گوشی‌های باکیفیتی که به بازار وارد شد، برخی از گوشی‌ها از کیفیت مورد انتظار بهره‌مند نبودند و در میان بدترین گوشی های سال قرار می‌گیرند.

atramart mobile

در سال ۲۰۲۱ گوشی‌های متنوعی وارد بازار شدند، مدل‌هایی که ما تعدادی از آن‌ها را بررسی کردیم و فرصت بررسی تعدادی از آن‌ها نیز پیش نیامد.

اما با توجه به مشخصات هر گوشی، نظر متخصصان و کارشناسان و بازخورد افرادی که یک گوشی را خریداری کرده‌اند، می‌توان گفت که گوشی توانسته از نظر قدرت و کیفیت در سطح بالایی قرار بگیرد یا آنکه یک مدل ناامید کننده است.

avang neterbit mobile

به هر شکل در طول یک سال میلادی، برخی از مدل‌ها نمی‌توانند آنطور که باید و شاید نظر کارشناسان و مردم را به خود جلب کنند، قیمت بالا، کیفیت پایین و ویژگی‌های تکراری، از جمله مواردی است که موجب می‌شود برخی از مدل‌های بازار توجیهی برای خرید نداشته باشند.

این دسته از گوشی‌ها مدل‌هایی هستند که از آن‌ها به عنوان بدترین گوشی سال یاد می‌کنیم. مدل‌هایی که خرید آن‌ها از طرف کارشناسان توصیه نمی‌شود زیرا در مقایسه با مدل‌های رقیب چیزی برای ارائه ندارند و در بازه قیمتی آن گوشی، مدل‌های بهتری وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی بهترین گوشی‌های بازار در هر رده قیمتی از یک تا ۵۰ میلیون تومان

حال با پایان سال ۲۰۲۱ می‌خواهیم بدترین گوشی های عرضه شده در این سال را به شما معرفی کنیم، گوشی‌هایی که همچنان در بازار قابل خریداری هستند اما بهتر است به سراغ آن‌ها نروید. با آی‌تی‌رسان و معرفی بدترین گوشی های سال ۲۰۲۱ همراه باشید:

بدترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱

در ابتدا باید بگویم که بدترین دسته گوشی های سال ۲۰۲۱ مدل های ۵G اقتصادی بودند. خرید گوشی ۵G اقتصادی هیچ توجیهی برای بازارهای هدف این مدل‌ها ندارد. در حال حاضر ارتباط ۵G در آمریکا و اروپا به شکل خوبی رشد کرده است، اما به دلیل اقتصاد قدرتمندی که در این مناطق برقرار شده، کمتر پیش می‌آید که مردم به خرید گوشی اقتصادی روی بیاورند.

به طور کلی گوشی‌های اقتصادی بیشتر برای بازار خاورمیانه، چین، هند، آمریکای جنوبی و آفریقا ساخته می‌شوند و این دسته از گوشی‌ها در اروپا و آمریکا طرفداران زیادی ندارند. از طرفی تکنولوژی ۵G در کشورهای مناطق خاورمیانه، چین، هند، آمریکای جنوبی و آفریقا به شکل جدی توسعه پیدا نکرده، به این ترتیب تولید گوشی ۵G اقتصادی برای این مناطق، ایده خوبی نیست.

این مطلب را نیز بخوانید: لطفا این گوشی‌ها را از بازار نخرید؛ معرفی مدل‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند!

اما در سال ۲۰۲۱ تعداد زیادی گوشی ۵G اقتصادی به بازار آمد که مردم از قابلیت ۵G آن نمی‌توانستند استفاده کنند، از طرفی گوشی‌های ۵G قیمت بالاتر از حد معمول و قابلیت‌هایی پایین‌تر از مدل‌های رقیب خود دارند، به این ترتیب خرید گوشی ۵G اقتصادی برای مردم بازارهای خاورمیانه، چین، هند و غیره به هیچ‌وجه منطقی نیست.

همانطور که گفته شد در بازارهای اروپا و آمریکا هم گوشی‌های بالارده و پرچمدار طرفداران بیشتری دارد، به این دلیل احساس می‌شود که گوشی‌های اقتصادی ۵G یک یا دو سال زودتر از زمان مناسب به بازار آمده‌اند و قابلیتی را ارائه می‌دهند که مردم به آن‌ها نیازی ندارند و در عوض قابلیت‌های کاربردی از این مدل‌ها حذف شده است.

بخش راهنمای خرید تلفن همراه

در ادامه چند مدل ۵G اقتصادی را که خرید آن‌ها توجیهی ندارد و قطعا از بدترین مدل های معرفی شده در سال ۲۰۲۱ هستند، به شما معرفی خواهیم کرد:

سامسونگ گلکسی A22 5G

گلکسی A22 5G سامسونگ یک نمونه واضح از یک گوشی ۵G اقتصادی با ارزش خرید پایین است. گلکسی A22 5G به فناوری ۵G مجهز شده اما به جای آن چند قابلیت بسیار کاربردی مانند صفحه نمایش سوپرامولد و دوربین‌های باکیفیت از این مدل کاسته شده تا بتوانیم آن را با جدیت به عنوان یکی از بدترین گوشی های سال ۲۰۲۱ بدانیم.

این مدل قیمت بالاتری نسبت به گلکسی A22 دارد اما نمایشگر TFT و دوربین‌های آن، هم از نظر تعداد و هم از نظر کیفیت پایین‌تر از گلکسی A22 هستند، همچنین در این رده قیمتی گوشی‌های بسیار بهتری قابل خریداری هستند که باعث شده تا استقبال از گلکسی A22 5G خیلی بالا نباشد.

مشخصات گلکسی A22 5G:

  • نمایشگر: ۶.۶ اینچ ۹۰ هرتز TFT
  • پردازنده: مدیاتک دیمنسیتی ۷۰۰
  • دوربین اصلی: ۴۸+۵+۲ مگاپیکسل
  • دوربین جلو: ۸ مگاپیکسل
  • باتری: ۵ هزار میلی‌آمپر ساعت

سامسونگ گلکسی A32 5G

گلکسی A32 5G سامسونگ، یک مدل دیگر از گوشی‌های ۵G است که ویژگی‌های آن از دیگر مدل‌های رقیب پایین‌تر است و خرید آن توجیهی ندارد. در این رده قیمتی گوشی‌های دیگری در بازار هستند که قابلیت‌های بهتری را ارائه می‌دهند اما در گلکسی A32 5G بسیاری از قابلیت‌های جذاب گوشی فدای وجود پردازنده ۵G شده است.

گلکسی A32 از نمایشگر سوپرآمولد ۹۰ هرتز بهره می‌برد اما در گلکسی A32 5G چیزی بهتر از یک نمایشگر TFT با رزولوشن پایین گیرتان نمی‌آید.

دوربین‌‌های گلکسی A32 بسیار بهتر هستند و اگر به سراغ گوشی‌های شیائومی بروید، از پردازنده‌های قدرتمندتری می‌توانید بهره‌مند شوید اما در گلکسی A32 5G از پردازنده ضعیف‌تر حتی از گلکسی A22 5G استفاده شده که باعث می‌شود گلکسی A32 5G را یکی از بدترین گوشی های میان‌رده سامسونگ در سال ۲۰۲۱ بدانیم.

مشخصات گلکسی A32 5G:

  • نمایشگر: ۶.۵ اینچ TFT
  • پردازنده: مدیاتک دیمنسیتی ۷۲۰
  • دوربین اصلی: ۴۸+۸+۵+۲ مگاپیکسل
  • دوربین جلو: ۱۳ مگاپیکسل
  • باتری: ۵ هزار میلی‌آمپر ساعت

شیائومی ردمی نوت ۱۰ ۵G

به عنوان آخرین گوشی ۵G اقتصادی به سراغ ردمی نوت ۱۰ ۵G می‌رویم. این مدل در بازه قیمتی قرار دارد که بهترین میان‌رده‌های بازار را می‌توان خریداری کرد اما ردمی نوت ۱۰ ۵G نسبت به مدل‌های رقیبش امکانات کمتری دارد و طبیعتا اگر به اینترنت ۵G نیاز ندارید، خرید این مدل کاملا اشتباه است.

شیائومی در ردمی نوت ۱۰ ۵G از نمایشگر IPS LCD استفاده کرده و این درحالی است که رقبایش و حتی گوشی‌های ارزانتر از این مدل با نمایشگر امولد عرضه شده‌اند، این مدل تنها سه دوربین دارد که دوربین اصلی آن ۴۸ مگاپیکسل است، اما مدل‌های این رده با دوربین‌های قدرتمندتری عرضه شده‌اند.

گوشی ۵G شیائومی پردازنده آنچنان قدرتمندی ندارد و باتری آن از شارژر ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند، در حالی که دیگر مدل‌های رقیب با شارژر ۳۳ واتی تولید شده‌اند.

مشخصات ردمی نوت ۱۰ ۵G:

  • نمایشگر: ۶.۵ اینچ IPS LCD
  • پردازنده: مدیاتک دیمنسیتی ۷۰۰
  • دوربین اصلی: ۴۸+۲+۲ مگاپیکسل
  • دوربین جلو: ۸ مگاپیکسل
  • باتری: ۵ هزار میلی‌آمپر ساعت

اما به جز گوشی‌های ۵G مدل‌های دیگری نیز هستند که از سخت افزار و امکانات خوبی بهره‌ نمی‌برند و باید آن‌ها را در میان بدترین گوشی های سال ۲۰۲۱ قرار دهیم. در ادامه این مدل‌ها را مشاهده می‌کنید.

شیائومی ردمی ۱۰

ردمی ۱۰ یکی از جدیدترین میان‌رده‌های شرکت شیائومی است که با قیمت مناسب حدود ۴ ماه پیش عرضه شد، اما نکته عجیب در مورد این گوشی آن است که این مدل هیچ برتری نسبت به مدل‌های هم‌ قیمت خود که پیش‌تر معرفی شده‌اند ندارد و خرید آن اصلا منطقی نیست.

با نگاهی به مشخصات ردمی ۱۰ متوجه می‌شویم شیائومی قبلا در این رده گوشی‌های بهتری را نیز عرضه کرده، مدل‌هایی که از همه لحاظ بهتر از ردمی ۱۰ هستند.

گوشی نخریم

این مدل نمایشگر متوسطی دارد، در بخش دوربین برتری خاصی نسبت به رقبا دیده نمی‌شود، از حافظه کند eMMC بهره می‌برد و پردازنده آن قدرت پایین‌تری نسبت به رقبا دارد. حتی سرعت شارژر ۱۸ واتی این مدل نیز از رقبایش پایین‌تر است و همه این‌ها در حالیست که ردمی ۱۰ بعد از مدل‌های رقیبش به بازار آمده و هیچ پیشرفتی نسبت به دیگر میان‌رده‌های شیائومی ندارد.

مشخصات ردمی ۱۰:

  • نمایشگر: ۶.۵ اینچ IPS LCD
  • پردازنده: مدیاتک هلیو G88
  • دوربین اصلی: ۵۰+۸+۲+۲ مگاپیکسل
  • دوربین جلو: ۵ مگاپیکسل
  • باتری: ۵ هزار میلی‌آمپر ساعت

اپل آیفون ۱۳

زمانی که اپل از سری آیفون ۱۳ رونمایی کرد، طراحی تکراری و بدون تغییر این سری نسبت به خانواده آیفون ۱۲ به سوژه رسانه‌های مختلف تبدیل شد. اما آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرومکس تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قابل توجهی نسبت به نسل قبل خود دارند. اتفاقی که برای آیفون ۱۳ رخ نداد.

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲ آنقدر یکسان هستند که به سختی می‌توان تفاوتی بین این دو مدل پیدا کرد، تقریبا ۹۵ درصد مشخصات آیفون ۱۲ در آیفون ۱۳ تکرار شده، در عین حال قابلیت‌های جذاب آیفون ۱۳ پرو و پرومکس مانند پروموشن در آیفون ۱۳ دیده نمی‌شود. این مدل نزدیک به ۸۰۰ دلار قیمت دارد اما خبری از دوربین تشخیص عمق، تله‌فوتو یا ماکرو در آن نیست. این مدل از ۴ گیگابایت رم بهره می‌برد و تغییرات بسیار کمی نسبت به آیفون ۱۲ در آن دیده می‌شود، به طوری که باعث شده این گوشی گران قیمت ارزش خرید نداشته باشد و در میان بدترین گوشی های سال ۲۰۲۱ قرار بگیرد.

مشخصات آیفون ۱۳:

  • نمایشگر: ۶.۱ اینچ سوپرامولد XDR OLED
  • پردازنده: A15 Bionic
  • دوربین اصلی: ۱۲+۱۲ مگاپیکسل
  • دوربین جلو: ۱۲ مگاپیکسل
  • باتری: ۳۲۴۰ میلی‌آمپر

شیائومی می میکس فولد

شیائومی می میکس فولد اولین گوشی تاشو شیائومی است که تبلیغات بسیار گسترده‌ای برای آن انجام شد. این مدل طراحی زیبایی دارد و برای اولین بار از لنز مایع استفاده کرده که دوربین تله‌فوتو را به دوربین ماکرو تبدیل می‌کند، همچنین لولای آن طراحی مدرنی دارد و گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده کرده که قدرتمندترین پردازنده برای گوشی‌های اندرویدی است.

هرچند این مدل در خارج از چین عرضه نشده اما مشکلات متعدد می میکس فولد موجب شده تا کارشناسان نظر مثبتی نسبت به این مدل نداشته باشند. می میکس فولد بر روی کاغذ یک گوشی جذاب و فوق‌العاده است، مدلی که می‌تواند رقیب جدی گلکسی زد فولد ۳ باشد، اما در واقعیت برخی مشکلات این مدل مانند عدم اتصال به PC برای حالت دسکتاپ، قطع اتصال به دوربین، باگ‌های نرم‌افزاری و غیره باعث شدند تا می میکس فولد مانند اولین نسخه گلکسی فولد نتواند رضایت خریداران را جلب کند. به نظر می‌رسد شیائومی باید در نسخه‌های بعدی سری می میکس فولد، مشکلات این گوشی‌های تاشو را از بین ببرد.

مشخصات می میکس فولد:

  • نمایشگر: ۸.۱ اینچ امولد تاشو + ۶.۵ اینچ امولد
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸۸۸
  • دوربین اصلی: ۱۰۸+۸+۱۳ مگاپیکسل
  • دوربین جلو: ۲۰ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۲۰ میلی‌آمپر

نظر شما چیست؟ به نظر شما کدام یکی از گوشی‌های سال ۲۰۲۱ لیاقت حضور در لیست بدترین گوشی های سال را دارند؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا