مشکل آزاردهنده آیمسیج در iOS 26؛ اپل راهکار رفع مشکل را اعلام کرد
مشکل آزاردهنده آیمسیج در iOS 26؛ اپل راهکار رفع مشکل را اعلام کرد
اپل با انتشار بهروزرسانی جدیدی در اسناد پشتیبانی خود، جزئیات بیشتری دربارهی دلیل بروز پیغام Not Delivered در آیمسیج و تبدیل برخی پیامها به SMS یا RCS با حبابهای سبز رنگ منتشر کرده است. همچنین برخی کاربران گزارش دادهاند که پیامهایشان بهجای شماره تلفن، از آدرس ایمیل ارسال میشود.
بهگزارش مکرومرز، اپل منبع اصلی مشکلات آیمسیج مرتبط با فعالنکردن eSIM هنگام راهاندازی اولیهی آیفون در iOS 26 برمیگردد. اگر کاربران تصمیم بگیرند تنظیم eSIM را بعداً از طریق تنظیمات انجام دهند، آیمسیج بهصورت خودکار فعال نمیشود و احتمال دارد دچار اختلال شود.
اپل برای رفع مشکل آیمسیج پیشنهاد کرده است کاربران پس از فعالسازی eSIM در تنظیمات، مراحل زیر را انجام دهند:
- وارد Settings شوید.
- گزینهی Apps و سپس Messages را انتخاب کنید.
- آیمسیج را یکبار خاموش و مجدداً روشن کنید.
مقالههای مرتبط:
بهگفتهی اپل، راهکار این شرکت بهویژه برای کاربرانی کاربرد دارد که در هنگام راهاندازی اولیهی گوشی آیفون، مرحلهی فعالسازی eSIM را رد کردهاند. همچنین افرادی که اپراتور خود را تغییر دادهاند و eSIM جدیدی تنظیم کردهاند، احتمالاً با همین مشکل مواجه شوند.
این دومین باگ گزارششده دربارهی آیمسیج از زمان انتشار iOS 26 است. چندی پیش نیز اپل راهنمایی جداگانهای برای کاربران آیفون منتشر کرده بود که در فعالسازی آیمسیج با شماره تلفن خود دچار مشکل بودند.
منبع : زومیت