zoomit

چگونه فرمت نمایش متن‌های طولانی در اکسل را تغییر دهیم؟

چگونه فرمت نمایش متن‌های طولانی در اکسل را تغییر دهیم؟

فرقی نمی‌کند که قصدتان رسم نمودار در اکسل بوده باشد یا محاسبه میانگین در اکسل و تهیه گزارش، اگر تاکنون با اکسل سروکار داشته‌‌اید، حتماً با این شرایط روبه‌رو شده‌اید که با وارد کردن متن طولانی در یک سلول، رشته متنی طولانی خارج‌ از کادر سلول و روی ستون کناری نمایش داده می‌شود.

این مشکل هنگام ورود اعداد و تاریخ به‌وجود نمی‌آید. اعداد طولانی در شکل نماد علمی و تاریخ نیز به چند هشتگ (مثل: ###) تبدیل می‌شوند؛ بنابر این، مشکل مذکور در داده‌هایی از جنس Text بروز می‌کند؛ بدین ترتیب اگر اعداد طولانی را به‌عنوان Text وارد کنید، با این مشکل مواجه خواهید شد و دیگر به نماد علمی تبدیل نمی‌شوند. عده‌ای در نمایش فرمول در اکسل نیز با این مشکل مواجه می‌شوند. اما روش حل این مشکل چیست؟

ویژگی Format Cells در اکسل چیست؟

قبل‌از رفتن سراغ حل مشکل نمایش متن طولانی در اکسل ابتدا باید با ویژگی Format Cells در اکسل آشنا شوید. به‌طور خلاصه، این بخش امکان تنظیم و تغییر قالب‌بندی یک یا چند سلول و شکل نمایش مقادیر را بدون ایجاد تغییر در داده‌ها، فراهم می‌کند.

ویژگی Format Cells تب‌های مختلفی دارد که امکان تغییر نوع داده، تغییر فونت یا رنگ متن یا پس‌زمینه‌ی سلول، شکل ظاهری کادرها، محافظت از سلول‌ها و سایر جزئیات را فراهم می‌کند. با کمک این ویژگی می‌توان داده‌ها را برای ارائه آماده کرد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا