zoomit

بررسی میکس فولد ۳؛ طراحی ایده‌آل و نرم‌افزار ناامیدکننده

بررسی میکس فولد ۳؛ طراحی ایده‌آل و نرم‌افزار ناامیدکننده

چه کسی فکرش را می‌کرد دنیای گوشی‌های تاشدنی در عرض پنج سال اینقدر پرجمعیت و متنوع شود؟

وقتی سامسونگ نخستین گوشی فولد خود را در سال ۲۰۱۹ عرضه کرد، همه از تکنولوژی نمایشگری که تا می‌شود، شگفت‌زده شدیم؛ اما فولد از بسیاری جهات فاجعه بود و ما هم امید کمی به موفقیت این مدل گوشی داشتیم. حالا، فرم‌فکتور گوشی‌های تاشدنی به‌حدی به‌ بلوغ رسیده که تقریبا تمام سازندگان مطرح موبایل به مسیر تاشدنی‌ها کشانده شده‌اند.

درمورد شیائومی میکس فولد ۳ ماجرا چیزی بیشتر از تلاش برای عقب‌نماندن از قافله است. جدیدترین گوشی تاشدنی چینی‌ها نه‌تنها نسبت به نسل پیش بهبود محسوسی داشته، بلکه توانسته دست‌کم در بحث طراحی و سخت‌افزار، خود را به پای رقبای قدری همچون سامسونگ و گوگل برساند یا حتی در برخی موارد مثل دوربین، نسبت‌تصویر و قیمت دلاری، بهتر از زد فولد ۵ ظاهر شود.

آیا پرچم‌دار جدید شیائومی با برچسب قیمتی ۱۲۰۰ دلاری که البته در بازار ایران تقریبا دو‌برابر به‌فروش می‌رسد، واقعا توانسته است در کنار گلکسی زد فولد ۵ و پیکسل فولد حرفی برای گفتن داشته باشد؟ با بررسی شیائومی میکس فولد ۳ همراه ما باشید.

بررسی ویدیویی میکس فولد ۳

تماشا در یوتیوب

طراحی و کیفیت ساخت میکس فولد ۳

وقتی شیائومی میکس فولد ۳ به دفتر نیوزلن رسید، کسی نبود که از طراحی و در دست گرفتن آن به‌وجد نیامده باشد. هرچقدر طراحی گلکسی‌ زد فولد ۵ با آن نسبت‌تصویر بسیار کشیده و ریموت‌کنترل‌مانندش برایم ناامید‌کننده بود، نسبت‌تصویر متداول میکس فولد ۳ دقیقا همان‌ چیزی بود که چالش فلسفه‌ی وجودی گوشی‌های تاشدنی و حتی نمایشگر خارجی را تاحدودی برایم حل کرد.

شاید منصفانه نباشد که میکس فولد ۳ را مرتب با رقیب سامسونگی‌اش مقایسه کنیم؛ آن هم رقیبی که زودتر از همه خیال تولید گوشی‌های تاشدنی به‌سرش زد و تکنولوژی‌اش باید دست‌کم دو سال از بقیه جلو‌تر باشد. بااین‌حال، پیشرفت تاشدنی شیائومی در این سه سال به‌حدی چشم‌گیر بوده که بتوان با وجدان آسوده آن را در یک کفه‌ی ترازو و زد فولد ۵ را در کفه‌ی دیگر گذاشت.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا