مديريت ICT

مذاکره ایران با چین برای تولید موبایل و سیستم عامل

مذاکره ایران با چین برای تولید موبایل و سیستم عامل

مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت گفت: جلسات متعددی در سفر به چین در حوزه تلفن همراه برگزار کردیم تا از فرصت‌هایی که در این حوزه وجود دارد استفاده کنیم.  

به گزارش نیوزلن از ایرنا، محسن شکراللهی مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی و اداری وزارت صمت روز سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه کنگره موبایل ایران گفت: در سفر به چین حدود ۱۰ روز در کنار وزیر صمت در این کشور حضور داشتم. یکی از اولویت‌های مهم تبادل نظر در حوزه تلفن همراه بود که جلسات خوبی نیز با شرکت‌های چینی داشتیم. تلاش کردیم در حوزه زیرساخت و ارتباطات نخبگانی ایران و چین نیز بتوانیم پروژه‌هایی را تعریف کنیم. دغدغه دیگر ما همفکری درباره موضوع سیستم‌ عامل بودیم و امیداواریم در سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این‌باره باشیم.
مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت افزود: مباحث مربوط به تلفن همراه و سیستم عامل اهمیت زیادی برای کشور دارد و اولویت وزیر صمت در کنار پروژه‌های بزرگی بود که برای سفر به چین تعریف شده بود، به همین دلیل اولین جلسه به حوزه سیستم عامل اختصاص داده شد.

شکراللهی با بیان اینکه از ابتدای سال سختی‌هایی داشتیم و حوزه موبایل تحت‌الشعاع یکسری از ناهماهنگی‌ها قرار گرفت، گفت: تمام تلاش ما در وزارت صمت این بود که التهابات را کاهش دهیم و توانستیم به مدل‌های خوبی از همکاری برسیم. اکنون با انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان موبایل ارتباطات خوبی داریم و سعی‌مان این است که همکاری را توسعه دهیم.
وی تاکید کرد: ساماندهی و رتبه‌بندی واردکنندگان موبایل یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما بوده تا از بهم ریختگی در این صنعت دوری کنیم. در صنعت موبایل پیچیدگی‌هایی وجود دارد و چیزی که به ما تحمیل شده، مصرف‌کننده بودن در این حوزه است.
شکراللهی تاکید کرد: اکنون شاهد آن هستیم که علیرغم تلاشی که صورت گرفته، اکوسیستم تلفن همراه در ایران باید زودتر از این توسعه پیدا می‌کرد. تلاش ما در حوزه لوازم خانگی و زیست بوم تلفن همراه این است که از فرصت به دست آمده استفاده کرده و خودمان را در زنجیره ارزش جهانی و مدل‌های همکاری در داخل و خارج از کشور به خوبی مشخص و برای آن پروژه تعریف کنیم.
وی افزود: انتظار ما از فعالان صنعت تلفن همراه این است که همفکری بیشتری در راستای تامین دغدغه‌های مردم داشته باشیم. اطمینان دارم که ما ظرفیت‌های خوبی در کشور داریم و امروز نیز افرادی هستند که با وجود تمام سختی‌ها و مشقت‌ها به سمت توسعه حرکت کردند و ما نیز به عنوان عضو کوچکی در دولت برای ارتقا این صنعت در کنار این افراد هستیم.

مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت افزود: در سفر به چین، تلاش ما این بود که در کلان‌ترین سطحی که بتوانیم موضوعات مربوط به تلفن همراه و مسائل زیرساختی حوزه ارتباطات را مطرح کردیم.

«سعید رسول‌اف» رییس شورای سیاستگذاری کنکره موبایل ایران نیز درباره زیست‌بوم موبایل در کشور گفت:‌ فضایی که اکنون فراهم شده برای هم افزایی سخت افزار و نرم افزار حوزه موبایل است. در چهار روز برگزاری نمایشگاه ۱۱ محور را انتخاب شد تا در غالب ۱۱ پنل تخصصی برگزار شود. موبایل و اقتصاد دیجیتال، صنعت وی او دی، پلتفرم‌های موبایل، محتوای دیجیتال، امنیت کاربران، فین تک، بلاک چین و ریال دیجیتال از جمله این پنل‌ها است. علاوه بر آن بستری فراهم شده تا افراد بتوانند ایده‌های خود را مطرح کرده و با کمک مربیان و فضایی که وجود دارد آن‌ها را توسعه دهند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا