مديريت ICT

متا استعفای مارک زاکربرگ در سال ۲۰۲۳ را تکذیب کرد

متا استعفای مارک زاکربرگ در سال ۲۰۲۳ را تکذیب کرد

مارک زاکربرگ برخلاف شایعات منتشر شده در اینترنت، از سمت مدیرعاملی متا استعفا نمی‌دهد.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از اسلش‌گیر، یک منبع که نام او فاش نشده به وبسایت The Leak گفت که که «زاکربرگ تصمیم گرفته خودش از سمت خود کناره‌گیری کند». این گزارش در زمانی منتشر شد که اعتماد سرمایه‌گذاران به این شرکت در پایین‌ترین حد خود قرار دارد.
 
زاکربرگ میلیاردها دلار را به متاورس تزریق کرده است، جائی که به قول او مرحله بعدی اینترنت است که از تجارب واقعیت افزوده و مجازی غوطه‌ورکننده را ارائه می‌کند. با وجود استقبال ضعیف اولیه و تلاش برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن تجهیزات استفاده از متاورس، مدیر عامل متا همچنان تعهدی تزلزل‌ناپذیر به جاه‌طلبی‌های متاورسی خود نشان داده است.
 

متا استعفای مارک زاکربرگ در سال 2023 را تکذیب کرد

در همین حال، دارایی این هم‌بنیانگذار فیس‌بوک به طور چشمگیری کاهش یافته چرا که سهام متا در مسیر نزولی خود قرار گرفته است. ارزش خالص زاکربرگ کمی بیش از یک سال پیش به ۱۴۲ میلیارد دلار رسید، اما از آن زمان به نصف این ارزش کاهش یافته است. به دنبال آخرین گزارش سه ماهه این شرکت، دارایی خالص زاکربرگ در یک روز ۱۱ میلیارد دلار کاهش یافت.
 
با کاهش درخشش سهام متا، چشم‌انداز زاکربرگ توجه سرمایه‌گذاران را به تدریج از دست می‌دهد، و در عین حال حوزه شبکه‌های اجتماعی با سخت‌ترین رقابت در دوران خود مواجه است، طبیعی است که مدیر عامل متا کمی فشار را احساس کند. با این حال، گزارش‌های مبنی بر استعفای او در سال آینده به طور قاطع و رسمی تکذیب شده است.
 
در پاسخ به گزارش وبسایت لیک، اندی استون، مدیر ارتباطات متا، پاسخ داد که «این خبر نادرست است». با این حال، این اولین بار نیست که درخواست برای استعفای زاکربرگ مطرح می‌شود. در نوامبر سال گذشته، فرانسیس هاوگن – معمار افشاگری‌های بزرگ فیس‌بوک در سال ۲۰۲۱ – اظهار داشت که «فیس‌بوک با کسی که مایل به تمرکز بر ایمنی باشد قوی‌تر خواهد بود».
 

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا