zoomit

گلکسی A73، نخستین گوشی میان‌رده سامسونگ با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی شد

گلکسی A73، نخستین گوشی میان‌رده سامسونگ با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی شد

سامسونگ همان‌طور که قول داده بود، دقایقی پیش دومین رویداد آنپکد ۲۰۲۲ را با تمرکز بر گوشی‌های هوشمند سری A برگزار کرد. در این رویداد، گلکسی A73 نیز به‌عنوان نخستین میان‌رده‌‌‌‌‌ی کره‌ای‌ها مجهز به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی شد.

طراحی و نمایشگر

کره‌ای‌ها امسال ترکیب برنده خود را در بخش طراحی آنچنان تغییر نداده‌اند و گلکسی A73 بر همان زبان طراحی نسل گذشته‌اش استوار است. در نمای پشت دستگاه دوربین چهارگانه به چشم می‌خورد که در ماژول جزیره‌ای قاب‌بندی شده است. افزون‌براین، سامسونگ همچنان از بدنه‌ی پلاستی با جلوه‌ای مات در کنار فریم آلمینیومی به‌منظور تقویت ساختار دستگاه بهره می‌گیرد.

در نمای جلوی دستگاه، نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی از نوع سوپر AMOLED را شاهد هستیم است که می‌تواند با وضوح +۱۰۸۰p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز کاربران را در محتوای بصری غوطه‌ور کند. طبق معمول، در قسمت فوقانی نمایشگر نیز دوربین سلفی در حفره‌ی کوچکی پنهان شده است. از دیگر مؤلفه‌ی طراحی می‌توان به حسگر اثرانگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر و گواهی IP67 به‌منظور مقاومت دربرابر منفوذ آب اشاره کرد.

پردازنده و دوربین

یکی از تغییرات مهم گلکسی A73 در مقایسه با نسل گذشته به دوربین آن باز می‌گردد. میان‌رده جدید سامسونگ، برای نخستین‌بار به دوبین اصلی با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر مجهز شده است. افزون‌براین، یک دوربین اولترا واید با حسکر ۱۲ مگاپیکسلی و دو دوربین عمق‌سنج و مایکرو پنج مگاپیکسلی آرایه دوربین پشتی این گوشی را تشکیل می‌دهدند. گوشی یادشده همچنین برای ثبت تصاویر سلفی از حسگر ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد.

در بخش پردازشی، گلکسی ای ۷۳ از تراشه اسنپدراگون ۷۷۸ قدرت می‌گیرد. تراشه میان‌رده کولکام، دارای هشت هسته‌ی CPU با چینش چهار هسته‌ی Cortex-A78 با بیشینه فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A5 با بیشینه فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است و در نهایت، پردازنده گرافیکی Adreno 642L این پکیج سخت‌افزاری را تکمیل می‌کند.

سایر مشخصات

سامسونگ تأمین انرژی گلکسی A73 را به باتری لیتویم‌یونی با ظرفیت اسمی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر محول و متأسفانه آداپتور شارژ را نیز از جعبه این محصول حذف کرده است. این گوشی همچنین دارای گواهی iP67 برای مقاومت دربرابر آب و گردوغبار است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، قدرت نرم‌افزاری گوشی مذکور را نیز سیستم‌عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 تأمین می‌کند. سامسونگ می‌گوید که این گوشی چهار سال به‌روز‌رسانی اصلی سیستم‌عامل اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد.

به‌طور کلی، سامسونگ اطلاعات زیادی را از گلکسی A73 به‌اشتراک نگذاشته و برچسب قیمتی آن همچنان در هاله‌ای از ابهام است. اما گفته می‌شود این گوشی در ۲۲ اوریل دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

این مقاله در حال به‌روزرسانی است…

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا