ماشینهای شیائومی وارد جادههای اروپا میشوند

ماشینهای شیائومی وارد جادههای اروپا میشوند
بازار خودروهای برقی اروپا اکنون بهشدت رقابتی شده؛ جایی که برندهایی مانند تسلا و بیوایدی در کنار خودروسازان قدیمی برای سهم بیشتر میجنگند. شیائومی قصد عقبنشینی ندارد و تأیید کرده که تا سال ۲۰۲۷ خودروهای برقی خود را به اروپا خواهد آورد.
کمتر از دو سال پیش، بخش خودروسازی شیائومی تنها پروژهای بلندپروازانه بود؛ اما امروز به یک خودروساز کامل تبدیل شده که در چین طرفداران زیادی پیدا کرده است. نخستین محصولات شرکت، یعنی سدان SU7 و شاسیبلند YU7 با استقبال گستردهای روبهرو شدند و تقاضا بهاندازهای بالا رفت که برخی مشتریان برای دریافت خودرو بیش از یک سال در صف انتظار قرار گرفتهاند.
همین استقبال باعث رشد سریع آمار تحویل شد. شیائومی تنها در سهماههی دوم سال جاری ۸۱ هزار و ۳۰۲ خودرو برقی به مشتریان تحویل داد و مجموع حجم تحویل نیمهی نخست ۲۰۲۵ به ۱۵۷ هزار دستگاه رسید.
پس از تثبیت فعالیتها در چین، شیائومی حالا نگاهش را به بازارهای خارجی دوخته است. لو ویبینگ رئیس شیائومی تأیید کرد که اروپا نخستین مقصد جهانی این برند خواهد بود و تا سال ۲۰۲۷ بهطور رسمی وارد رقابت با بزرگان خودروسازی در این قاره میشود.
هنوز مشخص نیست کدام مدلها برای ورود به اروپا انتخاب خواهند شد، اما انتظار میرود هر دو مدل SU7 و YU7 در دسترس مشتریان اروپایی قرار بگیرند. شیائومی مشغول توسعهی شاسیبلند بزرگ YU9 است که از سیستم هیبریدی با موتور توربوشارژ ۱٫۵ لیتری و دو موتور برقی بهره میبرد.
برای موفقیت در اروپا، شیائومی یک مرکز تحقیق و توسعهی ویژه در این قاره تأسیس کرده و در حال جذب استعدادهای کلیدی از صنعت خودروسازی اروپا است.
مقالههای مرتبط
از جمله افراد شاخصی که به تیم پیوستهاند رودولف دیتریش است؛ فردی با سابقه در بیامو و تیمهای فرمول یک ویلیامز و سائوبر. این رویکرد نشان میدهد شیائومی قصد دارد خودروهایش را دقیقاً مطابق با سلیقه و شرایط جادهای اروپا توسعه دهد.
البته ورود به صنعت خودرو بسیار پرهزینهتر از ساخت گوشی هوشمند است. بخش خودروسازی شیائومی در سهماههی اخیر حدود ۳۰۰ میلیون یوان معادل تقریبی ۳۵ میلیون یورو زیان ثبت کرد.
منبع : زومیت