zoomit

مدیر ارشد اپل: گوگل بهترین موتور جستجوی دنیا است

مدیر ارشد اپل: گوگل بهترین موتور جستجوی دنیا است

ادی کیو، قائم‌مقام کسب‌و‌کار خدمات اپل و یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های این شرکت، در دادگاهی که با محوریت اقدامات انحصارگرایانه‌ی گوگل برگزار شد شرکت کرد. او در جلسه‌ی استماع دادگاه به دفاع از گوگل پرداخت.

کیو یکی از مهم‌ترین اشخاصی است که تاکنون در دادگاه گوگل حضور پیدا کرده. شهادت کیو در دادگاه اهمیت زیادی دارد، خصوصاً با در نظر گرفتن این‌که اپل و گوگل از سال ۲۰۰۲ قراردادی چند میلیارد دلاری برای تبدیل‌کردن گوگل به موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض آیفون امضا کرده‌اند.

ادی کیو می‌گوید که اپل به حفاظت از حریم خصوصی کاربرانش اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و همزمان، به توانایی‌های گوگل نیز باور دارد. کیو مهم‌ترین مذاکره‌کننده‌ی اپل در فرآیند تمدید قرارداد چند میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۶ بود. او شخصا با سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، مذاکره کرد.

قاضی دادگاه از ادی کیو درباره‌ی جزئیات قرارداد اپل و گوگل پرسید، اما مدیر ارشد اپل تصمیم گرفت پاسخ شفافی ندهد تا بررسی آمار و ارقام به جلسه‌ای در پشت درهای بسته موکول شود.

وکیل وزارت دادگستری آمریکا از کیو پرسید که اگر اپل بر سر سهم درآمد با گوگل به توافق نمی‌رسید، از قرارداد خارج می‌شد یا نه. کیو در پاسخ گفت که اپل هرگز چنین کاری انجام نمی‌دهد: «من همیشه حسم این بود که امضای قرارداد به نفع گوگل و اپل است.»

به گزارش ورج، ادی کیو به وکیل وزارت دادگستری آمریکا گفت اپل هرگز به‌طور جدی به تغییر موتور جست‌وجوی پیش‌فرض آیفون و ساخت موتور جست‌و‌جوی اختصاصی فکر نکرده است: «مشخصاً در آن زمان هیچ جایگزین معتبری برای گوگل وجود نداشت.» او همچنین گفت که گوگل حتی همین‌حالا بهترین موتور جست‌و‌جوی دنیا است.

وزارت دادگستری ایالات متحده استدلال می‌کند که گوگل ازطریق امضای قراردادهایی انحصارگرایانه، جلوی شکوفاشدن پلتفرم‌های رقیب را می‌گیرد. گوگل افزون‌بر اپل، با سامسونگ و موزیلا و چند شرکت دیگر نیز قرارداد دارد.

ادی کیو گفت اپل به‌موجب امضای قرارداد با گوگل اجازه ندارد که در فرآیند راه‌اندازی گوشی آیفون امکان تغییر موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض را برای کاربرانش فراهم کند؛ اما اگر این بند در قرارداد وجود نداشت نیز اپل هرگز چنین قابلیتی در فرآیند راه‌اندازی ارائه نمی‌داد: «ما گوگل را به‌عنوان موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض انتخاب کرده‌ایم چون همیشه فکر می‌کردیم گوگل بهترین است. ما بهترین را انتخاب می‌کنیم و به کاربران امکان می‌دهیم که به سادگی تغییرش دهند.»

وکیل وزارت دادگستری از ادی کیو درباره‌ی اهمیت حریم خصوصی پرسید و مدیر ارشد اپل گفت این حوزه اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه ایمیل‌هایی به نمایش درآمد که کیو و سایر مدیران اپل در آن‌ها به سیاست‌های گوگل در حوزه‌ی حریم خصوصی انتقاد کرده بودند. کیو در واکنش گفت: «ما همیشه فکر کرده‌ایم که حریم خصوصی بهتری نسبت‌به گوگل داریم.»

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا