لندرور دیفندر ۲۰۲۶ با یکی از قدیمیترین موتورهای دنیا عرضه میشود

لندرور دیفندر ۲۰۲۶ با یکی از قدیمیترین موتورهای دنیا عرضه میشود
لندرور در نسخهی ۲۰۲۶ دیفندر، بهجای تحول بزرگ، تصمیم گرفت یکی از قدیمیترین موتورهای خود را حفظ کند. موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژ، همچنان در این مدل استفاده میشود و در کنار نسخهی جدید V8 توئینتوربوی Octa، دردسترس خریداران قرار میگیرد.
بهنوشتهی Motor1، موتور AJ-V8 اولینبار در اواسط دههی ۹۰ میلادی و تحت مالکیت فورد توسط جگوار توسعه یافت. نسخهی ۵ لیتری آن از سال ۲۰۰۹ به بعد در خودروهای مختلف جگوار و لندرور مورد استفاده قرار گرفت. حالا با کنار گذاشتن این موتور در مدلهای جدید رنجروور و جگوار، دیفندر آخرین مدلی است که هنوز از آن استفاده میکند.
سایر تغییرات مدل ۲۰۲۶ دیفندر نسبت به نسل قبل، بسیار جزئی هستند. طراحی چراغهای جلو و عقب کمی بهروزرسانی شدهاند، مهشکن بهصورت استاندارد درآمده، رنگها و رینگهای جدید اضافه شدهاند و نمایشگر اطلاعات و سرگرمی نیز از ۱۱٫۴ اینچ به ۱۳٫۱ اینچ ارتقاء یافته است.
مقالههای مرتبط:
لندرور همچنین سیستم کروز کنترل تطبیقی آفرود را به دیفندر اضافه کرده است؛ سیستمی که بهطور هوشمند سرعت خودرو را بر اساس موانع مسیر تنظیم میکند و تجربهای روانتر از رانندگی در مسیرهای ناهموار ارائه میدهد. در نسخهی سهردیفه Defender 130 نیز کمپرسور هوای داخلی برای تنظیم باد لاستیکها تعبیه شده است.
مدل ۲۰۲۶ دیفندر هماکنون در اروپا عرضه شده است اما هنوز اطلاعات دقیقی دربارهی فروش آن در آمریکا وجود ندارد. باتوجه به فشارهای زیستمحیطی و حذف تدریجی پیشرانههای درونسوز، امکان دارد این آخرین باری باشد که فرصت تجربهی دیفندر با موتور V8 کلاسیک را دارید.
منبع : زومیت