فناوری

توانایی خیره‌کننده نسخه جدید هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی

توانایی خیره‌کننده نسخه جدید هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی

کمپانی اوپن‌‌ای‌آی که به دلیل طراحی و ساخت مدل هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی مشهور است می‌گوید به زودی از مدل جدید هوش مصنوعی خود به نام  GPT-4o رونمایی خواهد کرد. اوپن‌ای‌آی می‌گوید که این نسخه جدید قادر است مکالمات صوتی را به شکل بسیار طبیعی شبیه به انسان انجام دهد.

اوپن‌ای‌آی روز دوشنبه ۱۳ مه (۲۴ اردیبهشت) با انتشار این خبر در مراسمی که به صورت زنده پخش می‌شد، ضمن رونمایی از قابلیت‌های صوتی خیره‌کننده این مدل نشان داد که نسخه جدید به مدل‌‌هایی که پیش از این در فیلم‌های علمی تخیلی دیده شده بود شباهت بسیاری دارد.

در همین زمینه سم التمن، مدیرعامل شرکت اوپن‌ای‌آی با انتشار یک پست وبلاگی نوشت: «مانند هوش‌مصنوعی در فیلم‌ها است. صحبت کردن با رایانه هرگز برای من تا این حد طبیعی نبوده، اما حالا این اتفاق افتاده است.»
 

توانایی خیره‌کننده نسخه جدید هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی

در ویدئوهای رونمایی از مدل جدید GPT-4o توانایی‌هایی از جمله مهارت این نسخه در ترجمه همزمان به زبان‌های مختلف نمایش داده شد. نسخه جدید چت‌جی‌پی‌تی حتی می‌تواند گفتگوهایی با مفهوم شوخی و کنایه را نیز شبیه‌سازی کند به گونه‌ای که افراد احساس می‌کنند با موجودی زنده و آگاه در حال تعامل‌اند.

به گفته میرا موراتی مدیر ارشد فناوری شرکت اوپن‌‌ای‌آی، این نسخه جدید طی چند هفته آینده به صورت رایگان عرضه خواهد شد اما نسخه پیشرفته‌تر آن که در مقایسه با نسخه رایگان از امکانات بیشتری برخوردار خواهد بود.

از جمله کاربردهای خیره‌کننده نسخه جدید، کمک به نابینایان برای تشخیص رخدادهای محیطی از طریق اپلیکیشن BeMyEyes خواهد بود. با کمک این مدل، نابینایان خواهند توانست توصیف هر آنچه را که در پیرامون‌شان می‌گذرد بشنوند. این مدل همچنین کاربردهای گسترده‌ای در آموزش، زبان، موسیقی، محاسبات و جلسات کاری خواهد داشت.

 

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا