zoomit

قطعی برق را چگونه و به کجا گزارش کنیم؟

قطعی برق را چگونه و به کجا گزارش کنیم؟

قطع برق یکی از مشکلاتی است که امکان دارد برای هر خانه یا محله‌ای رخ دهد و زندگی روزمره را مختل کند.

در چنین شرایطی، مهم‌ترین کار این است که بدانیم خرابی برق را باید از چه طریقی گزارش دهیم تا کارشناسان شرکت برق سریع‌تر مشکل را برطرف کنند.

خوشبختانه، شرکت توانیر و شرکت‌های توزیع برق در سراسر کشور، روش‌های متنوعی برای ثبت و پیگیری خرابی برق فراهم کرده‌اند؛ از تماس تلفنی گرفته تا اپلیکیشن‌های رسمی و سامانه‌های اینترنتی. در ادامه با همه‌ی این روش‌ها و شماره تماس‌ها آشنا می‌شوید.

تماس با شماره ۱۲۱

ساده‌ترین و سریع‌ترین روش اعلام خرابی برق، تماس با شماره‌ی ۱۲۱ است. این شماره به‌صورت شبانه‌روزی فعال بوده و مستقیماً شما را به مرکز فوریت‌های برق منطقه متصل می‌کند. فقط کافی است آدرس دقیق و نوع مشکل (مثل قطع برق، نوسان یا جرقه) را اعلام کنید. همچنین برای ثبت خرابی نیاز به شناسه‌ی قبض دارید.

استعلام قبض برق

بعد از برقراری تماس برای اعلام قطعی برق عدد ۱، اعلام حادثه‌ی اضطراری عدد ۲ و برای سایر انواع خرابی‌ها کلید ۴ را شماره‌گیری کنید. بعد از اعلام خرابی، کارشناسان مشکل را بررسی می‌کنند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

استفاده از اپلیکیشن برق من

اپلیکیشن برق من متعلق به شرکت توانیر، امکان ثبت خرابی برق، مشاهده‌ی وضعیت شبکه و پیگیری گزارش‌ها را فراهم می‌کند. این برنامه برای اندروید و iOS در دسترس است و تنها با وارد کردن کد اشتراک، می‌توانید گزارش خود را ثبت کنید. برق من به شما امکان مشاهده برنامه قطعی برق را نیز می‌دهد.

  • وارد اپلیکیشن یا وب‌سایت برق من شوید.
  • از بالا سمت چپ ورود و ثبت‌نام را بزنید. سپس شماره موبایل خود را وارد کنید و ادامه را بزنید. اکنون کد دریافتی را وارد کنید.
  • از بخش داشبورد من، روی برنامه‌ی خاموشی کلیک کنید.
  • از سمت راست خاموشی و سپس ثبت خاموشی را بزنید.
  • در سمت چپ شناسه‌ی ۱۳ رقمی قبض خود را وارد کنید. بعد از وارد کردن شناسه، اطلاعات خود را وارد کنید.
  • در پایان روی ثبت اطلاعات بزنید.

مراجعه یا تماس با اداره برق منطقه‌ای

درصورتی‌که خرابی برق مربوط به تجهیزات عمومی یا ترانس منطقه باشد، می‌توانید با اداره‌ی برق ناحیه‌ی خود تماس بگیرید یا حضوری مراجعه کنید. شماره اداره برق تهران و سایر شهرستان‌ها معمولاً روی قبض برق یا وب‌سایت شرکت توزیع منطقه درج شده است.

کد دستوری اعلام قطعی برق برای ساکنین تهران

در زمان قطع ناگهانی برق، دانستن روش‌های سریع برای گزارش خرابی بسیار مهم است. ساکنان تهران می‌توانند با استفاده از کد دستوری #121*500 * و سامانه‌های پیامکی شرکت توزیع برق، وضعیت قطعی برق را به‌صورت فوری اعلام کنند. این روش علاوه‌بر صرفه‌جویی در زمان، باعث می‌شود مشکل سریع‌تر بررسی و برطرف شود.

هرچه سریع‌تر قطعی برق خود را ازطریق روش‌های اعلام‌شده در این مقاله اعلام کنید، کارشناسان اداره برق زودتر به رفع آن خواهند پرداخت. تابه‌حال کدام‌یک از روش‌های معرفی‌شده را برای اعلام قطعی برق استفاده کرده‌اید؟ با استفاده از کدام روش مشکلتان سریع‌تر حل شد؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران نیوزلن به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • سایت اعلام خرابی برق کجاست؟

    برای اعلام خرابی برق لازم است وارد وب‌سایت برق من شوید و از بخش ثبت خاموشی، قطعی برق را گزارش دهید.

  • اعلام خرابی برق از طریق اپلیکیشن برق من چطوره؟

    برای اعلام خرابی برق ازطریق اپلیکیشن برق من بعد از ورود به سایت یا اپلیکیشن، ابتدا برنامه‌ خاموشی، سپس خاموشی و در نهایت ثبت خاموشی را بزنید و با وارد کردن شناسه قبض و اطلاعات شخصی، قطعی برق را گزارش دهید.

  • شماره خرابی برق تهران چیه ؟

    برای اعلام خرابی و قطعی برق تهران می‌توانید از تلفن گویا ۱۲۱، اپلیکیشن برق من و کد دستوری #121*500 * استفاده کنید.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا