zoomit

قدرت‌نمایی در جاده‌های یخی؛ تصاویری از رنج روور برقی در سرمای قطب شمال

قدرت‌نمایی در جاده‌های یخی؛ تصاویری از رنج روور برقی در سرمای قطب شمال

رنج روور برقی، دومین فصل آزمایش‌های زمستانی خود را در آرِپلوق سوئد با موفقیت به پایان رساند و عملکرد مقاوم خود را در دمای زیر صفر و سطوح یخ‌زده به‌نمایش گذاشت.

تمرکز اصلی آزمایش‌ها، ارزیابی سامانه‌ی مدیریت حرارتی پیشرفته‌ی ThermAssist بود؛ فناوری‌ای که مصرف انرژی برای گرمایش را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد و با بازیافت حرارت، کابین و پیشرانه را حتی در دمای منفی ۱۰ درجه‌ی سانتی‌گراد گرم می‌کند.

طبق بیانه‌ی رسمی لندروور، قابلیت رانندگی تک‌پداله‌ی رنج‌روور برقی در شرایط لغزنده مورد آزمایش قرار گرفت. این سامانه با کنترل کامل سرعت از طریق پدال گاز و قابلیت توقف کامل، پایداری بیشتری روی یخ و برف فراهم کرد و با ویژگی Hill Hold حرکت در شیب‌ها را بدون نیاز به ترمز ممکن کرد.

رنج‌روور برقی همچنان توانایی‌های آفرود خود را حفظ کرده است. سیستم تعلیق بادی قابل‌ تنظیم آن برای توزیع وزن خاص خودروهای برقی بهینه شده و سامانه‌ی چهارچرخ‌محرک جدید همراه با فناوری Intelligent Driveline Dynamics می‌تواند گشتاور را با واکنش در ۵۰ میلی‌ثانیه به‌طور کامل به چرخ‌های عقب منتقل کند.

قدرت شاسی‌بلند جدید و لوکس رنج‌روور از باتری ۸۰۰ ولتی جدید تأمین می‌شود؛ نخستین باتری طراحی و تولیدشده‌ی گروه JLR که با ظرفیت ۱۱۷ کیلووات‌ساعت و آرایش دو لایه‌ی ۳۴۴ سلولی، برای چگالی انرژی، برد حرکتی و شارژ سریع بهینه شده است.

مقاله‌های مرتبط

پیش از آغاز رسمی پیش‌فروش، رنج‌روور برقی تا پیمایش ۷۲٬۴۲۰ کیلومتر دیگر روی انواع مسیرهای دشوار تحت آزمایش قرار خواهد گرفت.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا