نرم افزار

قابلیت‌ تبدیل خودکار پیام صوتی به متن در Google Messages

قابلیت‌ تبدیل خودکار پیام صوتی به متن در Google Messages

اخیراٌ اپ Google Messages عمدتاٌ به دلیل مناقشه مداوم بین اپل و گوگل درباره مشکلات RCS در iMessage در کانون توجهات بوده است. این برنامه پیام‌رسانی، که امروزه برنامه پیش‌فرض پیام‌رسانی در اکثر تلفن‌های هوشمند اندرویدی است، بر اساس RCS، که یک پروتکل پیام‌رسانی چندپلتفرمی پشتیبانی‌شده توسط گوگل است، ساخته شده است.
در حالی که Google Messages به‌عنوان یک برنامه پیام کوتاه شروع به کار کرد که نمی‌توانست کاری بیشتر از ارسال پیام‌های متنی ساده انجام دهد، اما تصمیم گوگل برای اتخاذ استاندارد RCS در نهایت به این نرم‌افزار یک ویژگی بسیار مورد نیاز را افزود. امروزه، Google Messages بسیاری از ویژگی‌های مدرن چت‌محور را ارائه می‌دهد که با برخی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان فوری رقابت می‌کنند.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از اسلش‌گیر، توانایی پاسخ به پیام‌های فردی، پشتیبانی از مسیرهای شکلک به متون دریافتی از کاربران آیفون، و امکان پخش ویدیوهای یوتیوب در پنجره چت از جمله ویژگی‌های تازه اضافه‌شده در پیام‌های گوگل است. علاوه بر ویژگی‌های جدید، این برنامه به لطف مجموعه‌ای از آیکون‌های بازطراحی‌شده، ظاهر و احساس جدیدی پیدا می‌کند.
 

همه چیز در Google Messages تازه شده است

 در پست وبلاگ گوگل که جزئیات همه قابلیت‌های جدید Google Messages شرح داده است، به طور برجسته‌ای توانایی پاسخ دادن به یک پیام فردی را به عنوان یک ویژگی کلیدی اضافه کرده است. این قابلیت به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد گفتگویی را که از دست داده‌اند پیگیری کنند و به یک پیام خاص پاسخ دهند بدون اینکه جریان کل مکالمه مختل شود.
 

قابلیت‌ تبدیل خودکار پیام صوتی به متن در Google Messages

 
یکی از جالب‌ترین قابلیت‌هایی که این بار به Google Messages اضافه شده است، توانایی جدید آن برای رونویسی خودکار پیام صوتی به متن نوشته شده است. این ویژگی از قابلیت‌های قدرتمند یادگیری ماشین گوگل پشتیبانی می‌کند، اما در حال حاضر به تعداد انگشت‌شماری از گوشی‌های هوشمند، از جمله سری پیکسل ۷ و پیکسل ۶، گلکسی اس ۲۲ و گلکسی زد فولد ۴، محدود شده است.
 
نسخه به‌روزشده Google Messages اکنون می‌تواند به کاربران کمک کند رویدادهای مهم را بدون باز کردن یک برنامه اختصاصی به خاطر بسپارند. به عنوان مثال، اگر این اطلاعات از قبل به مخاطبین اضافه شده باشد، این برنامه می‌تواند سالگرد یا تولد را به کاربران یادآوری کند. افرادی که پیوندهای ویدیویی یوتیوب را با استفاده از Google Messages به اشتراک می‌گذارند، اکنون می‌توانند محتوای لینک شده را مستقیماً در باکس پیام بدون نیاز به باز کردن یوتیوب تماشا کنند.
 
علاوه بر این، کاربران همچنین می‌توانند پیام‌های مهم را ستاره‌دار کنند که در صورت نیاز بتوانند به سرعت به آن دسترسی پیدا کنند. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که به لطف قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی و یادگیری ماشین گوگل امکانپذیر شده است، توانایی درک متن پیام و پیشبینی روند بعدی است. به عنوان مثال، اگر متنی را ارسال کنید که زمان جلسه را برای هفته آینده اعلام می‌کند، برنامه به طور خودکار از شما می‌خواهد که یک رویداد تقویمی را برای آن اضافه کنید.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا