نرم افزار

قابلیت‌ها جدیدی که از تلگرام یک سوپراپلیکیشن می‌سازد

قابلیت‌ها جدیدی که از تلگرام یک سوپراپلیکیشن می‌سازد

جنبه‌های خاصی از این اکوسیستم با کمک «بنیاد تُن» (TON Foundation) که شریک رمزنگاری تلگرام است و شرکت تنسنت که مالک وی‌چت است، غیرمتمرکز خواهد بود.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، تلگرام روی پلتفرمی کار می‌کند که در آن توسعه‌دهندگان شخص ثالث، از بازی‌ها گرفته تا رستوران‌ها، می‌توانند مینی اپلیکیشن‌هایی را برای تعامل با کاربران بسازند. طبق اعلام تلگرام، توسعه‌دهندگان می‌توانند از جاوا اسکریپت برای ایجاد رابط‌های بی‌نهایت انعطاف‌پذیری استفاده کنند که می‌تواند درست داخل تلگرام راه‌اندازی شود و می‌تواند به طور کامل جایگزین هر وب‌سایتی شود.

تلگرام برای ساخت این پلتفرم سوپر اپلیکیشن، به شبکه‌ای از شرکای زیرساختی از دنیای فناوری و فضای رمزنگاری از جمله «بنیاد تُن»  متکی است که زمینه بلاک‌چین را برای تلگرام ایجاد می‌کند اما به عنوان یک سازمان مستقل عمل می‌کند.

سازمان «بنیاد تُن»  هفته جاری اعلام کرد که با «تنسنت کلود»، شراکتی ایجاد کرده است. در بحبوحه کندی رشد صنعت فناوری چین، شرکت تنسنت تلاش‌های خود را برای توسعه خارج از کشور افزایش داده و در ماه‌های اخیر، کسب‌وکار رایانش ابری این شرکت در کنفرانس‌های فناوری، از جمله کنفرانس‌های رمزنگاری، ظاهر شده است. اگر بازار مینی اپلیکیشن‌های تلگرام مانند همتای چینی خود موفق شود، تنسنت به طور بالقوه می‌تواند از این شراکت سود بزرگی ببرد.

بر اساس گزارش وب سایت تِک کرانچ، وی‌چت پیشگام مدل مینی اپلیکیشن در چین است و اکنون به میلیون‌ها نفر در این کشور برای سرویس‌هایی از قبیل پرداخت پول، تحویل غذا، تجارت الکترونیک، تاکسی آنلاین تا تمدید گواهینامه رانندگی، خدمات رسانی می‌کند. با یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز، اکوسیستم مینی اپلیکیشن تلگرام، پتانسیل دسترسی به طیف وسیع تری از کاربران در سراسر جهان را دارد.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا