نرم افزار

قابلیت‌های اپلیکیشن‌های اندرویدی توسعه می‌یابند

قابلیت‌های اپلیکیشن‌های اندرویدی توسعه می‌یابند

این شرکت فناوری در یک پست وبلاگی توضیح داده مشغول توسعه «یک کیت نرم‌افزار بین دستگاهی جدید» (SDK) است که ابزارهای مورد نیاز توسعه دهندگان برای اجرای اپ هایشان در چند دستگاه اندرویدی و در نهایت موبایل ها، تبلت ها، تلویزیون، خودروهای غیر اندرویدی را فراهم می کند.

به گزارش نیوزلن از مهر، SDK مذکور به توسعه دهندگان نرم افزار اجازه می دهد ۳ قابلیت مهم در اپ هایشان را فعال کنند. این قابلیت ها عبارتند از شناسایی دستگاه هایی در فاصله نزدیک، ایجاد ارتباطی ایمن بین دستگاه ها و میزبانی اپ در چند دستگاه مختلف.

به نوشته گوگل، SDK بین دستگاهی مذکور از وای فای، بلوتوث و همچنین «اولترا وایدبند» برای ایجاد ارتباط بین چند دستگاه استفاده می کند. «اولترا وایدبند» در حقیقت یک فناوری رادیویی است که با کمک سطح اندکی از انرژی در طیف وسیعی از امواج رادیویی، ارتباطات در برد کوتاه و پهنای باند بالا را ایجاد کند.

گوگل کاربردهای مختلف SDK چند دستگاهی خود را توضیح داده که به نظر می رسد در برخی موارد بسیار کمک حال باشد. به عنوان مثال با کمک این کیت چند کاربر می توانند هنگام سفارش گروهی غذا به طور آنلاین در دستگاه های جداگانه آیتم هایی را انتخاب کنند و سفارش دهند. به این ترتیب نیازی نیست همه آنها از یک موبایل برای سفارش غذا استفاده کنند.

همچنین با کمک این کیت می توان هنگام تنظیم یک متن در رایانه آن را نیمه کاره رها کرد و سپس در موبایل یا تبلت ، بقیه متن را ادامه داد. یا حتی مسافران یک خودرو می توانند نقشه موقعیت مکانی خاصی را با سیستم ناوبری خودرو به اشتراک بگذارند.

البته به نظر می رسد این قابلیت در حقیقت گسترش ویژگی Nearby Share باشد که به کاربران اندروید اجازه می دهد تا فایل هایی را از کروم بوک و دستگاه های اندروید جابه جا کنند.

درهر حال SDKهم اکنون برای توسعه دهندگان نرم افزار ارائه شده و فقط روی موبایل ها و تبلت های اندروید کار می کند. گوگل تصمیم دارد به تدریج پشتیبانی از این قابلیت را به سیستم های iOS و ویندوز گسترش دهد.البته هنوز تاریخی درباره انجام این اقدام اعلام نشده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا